مرحله دوم عملیات صید ماهی از دریاچه پشت سد ارس آغاز شد

چهار‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۸ بازدید

مرحله دوم عملیات صید ماهی از دریاچه پشت سد ارس آغاز شد
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی تز آغاز مرحله دوم فعالیتهای صید و صیادی در دریاچه پشت سد ارس خبر داد.
محمد شیرولیلو افزود: با توجه به مجوزهای صادر شده برای تعاونی های صید و صیادی 18 و 19 ارس، این دو تعاونی مجاز هستند فعالیتهای صیادی خود را از دریاچه پشت سد ارس از 23 شهریور سال جاری تا اطلاع ثانوی آغاز کنند.
وی گفت: دریاچه پشت سد ارس یکی از غنی ترین منابع آبی استان و کشور است که پیش بینی می شود با توجه به ظرفیت این منبع آبی امسال بیش از سه هزار تن انواع ماهی از این منبع آبی صید و روانه بازارهای مصرف شود
شیرولیلو افزود: با توجه به اتمام فصل تخم ریزی ماهیان در پشت سد ارس ماکو و در راستای افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان و نیز ایجاد اشتغال و در آمد برای مردم منطقه این اقدام صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: در نتیجه فعالیت این دو تعاونی برای 400 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: مصرف آبزیان به دلیل داشتن ترکیبات خاصی که در بافت چربی آنها وجود دارد، در کنترل و پیشگیری بسیاری از امراض و درمان بیماریهای مختلف نقش بسزایی دارند.

آذربایجان غربی رتبه نخست در تولید انواع آبزیان در بین 17 استان غیر ساحلی کشور را دارد و دریاچه سد ارس به عنوان بزرگترین منبع تامین مولد ماهی صوف در کشور بوده که هر ساله تعداد زیادی از این ماهی با ارزش به استانهای کشور صادر می شود
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید