زیستگاه جدید پرندگان کمیاب در نیزارهای بندرگز شناسایی شد

پنج‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

زیستگاه جدید پرندگان کمیاب در نیزارهای بندرگز شناسایی شد
رییس اداره محیط زیست شهرستان بندرگز در استان گلستان گفت: زیستگاه جدید پرندگان کمیاب و مهاجر در نیزارهای حاشیه خلیج گرگان در این شهرستان مورد شناسایی قرار گرفت.
رمضانعلی نفردر گرگان اظهارکرد: براساس بررسی کارشناسان محیط زیست در این نیزار سه تا چهار هکتاری چندین نوع پرندگان ماهر و خزندگان زندگی می کنند که تاکنون مورد توجه نبوده اند.
وی اضافه کرد: این نیزار در حاشیه خلیج گرگان پیش از شناسایی از سوی کارشناسان محیط زیست محل ریختن نخاله های ساختمانی شهرداری و زباله دان شهروندان بوده است
رییس محیط زیست شهرستان بندرگز افزود: با شناسایی زیستگاه جدید پرندگان مهاجر، این منطقه تحت کنترل حفاظت محیط زیست قرار گرفت و بزودی برای پذیرش پرندگان مهاجر و سایر جانوران و آبزیان مورد بازسازی قرار می گیرد.

وی مهمترین اقدام محیط زیست شهرستان پس از شناسایی زیستگاه جدید را توافق با شهرداری برای جمع آوری نخاله های ساختمانی و زباله دانست و گفت: هم اکنون هرگونه ریختن زباله و نخاله در این زیستگاه پرندگان ممنوع شده و با متخلفان برخورد می شود.

نفر گفت: رایزنی با محیط زیست استان گلستان برای ممنوع کردن شکار در این زیستگاه و نصب جی پی اس نیز در حال انجام است.

وی اضافه کرد: با کنترل این منطقه زیست محیطی پیش بینی می شود بسیاری از پستانداران گوشتخوار از جمله شغال نیز وارد این منطقه شوند و با تنظیم زنجیره غذایی اکوسیستم جدید می تواند مورد استفاده گردشگران و دانشجویان منطقه شود.

نفر از مردم منطقه خواست ضمن پرهیز از ریختن زباله و نخاله در این زیستگاه، اداره محیط زیست شهرستان را در حفاظت از منطقه کمک کار باشند.

بندرگز با افزون بر 50 هزار نفر جمعیت در غرب استان گلستان و در فاصله 42کیلومتری گرگان واقع است
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید