گسترش یک بیماری ویروسی خطرناک در مزارع پرورش ماهی کهگیلویه وبویراحمد

شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

گسترش یک بیماری ویروسی خطرناک در مزارع پرورش ماهی کهگیلویه وبویراحمد
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیماری سپتی سمی خونریزی دهنده ویروسی (V.H.S) در مزارع پرورش ماهی استان شایع شده که خسارت های بسیار زیادی به فعالان این عرصه وارد کرده است.
غلام عباس موسوی نژاد روز شنبه افزود: دلیل شیوع این بیماری، تخم بچه ماهی هایی است که از برخی کشورهای خارجی وارد می شود.

وی اظهار کرد: به دلیل پیوسته بودن مزارع پرورش ماهی و تغذیه از منابع آب مشترک میزان خسارت های وارد شده به فعالان پرورش ماهی این استان بیشتر از سایر نقاط کشور بوده است.

کهگیلویه و بویراحمد با تولید سالیانه 13 هزار و 800 تن ماهی سردآبی در 194 مزرعه یکی از قطب های پرورش آبزیان در جنوب کشور است.

موسوی نژاد بیان کرد: تشکیل ایستگاه قرنطینه ماهی چشم زده برای پیشگیری از ورود عوامل بیماری زا در مزارع این استان ضروری است.

وی گفت: تعامل سازنده دستگاه های اجرایی و نهادهای نیروی انتظامی، اتحادیه های امور صنفی، دامپزشکی و شیلات برای تشکیل ایستگاه های قرنطینه ماهی چشم زده برای حمایت از فعالان پرورش ماهی گرهگشا است.
مدیرعامل شیلات کهگیلویه و بویراحمد آموزش فعالان پرورش ماهی، تجهیز مزارع پرورش ماهی به زیرساخت های مکانیزسیون جدید و راه اندازی بازارچه فروش ماهی را از راهکارهای ارتقای پرورش ماهی سردآبی در این استان عنوان کرد.

دیدگاه خود را بیان کنید