مراسم گرامیداشت روز دامپزشکی در انزلی برگزار شد

سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

مراسم گرامیداشت روز دامپزشکی در انزلی برگزار شد
آیین گرامیداشت روز دامپزشکی در انزلی برگزار شد .
رییس شبکه دامپزشکی بندرانزلی در این خصوص گفت : دامنه فعالیتهای دامپزشکی از مزرعه تا سفره گسترده است.
دکتر ' نوید صفرزاده' تصریح کرد : خدمات دامپزشکی فقط معطوف به درمان دام و عملیات دامپزشکی در بالین دام نیست بلکه اطمینان از سلامت دام ، طیور و آبزیان در هنگام پرورش تحت نظر دامپزشک انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد : استحصال انواع فرآورده های خام دامی حاصل از آن شامل گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی ، شیر ، تخم مرغ ، عسل و سایر فرآورده ها باید تحت نظر دامپزشکی فرآوری ، بسته بندی ، حمل به بازار عرضه ، توزیع و به مردم عرضه شود
رییس شبکه دامپزشکی انزلی در ادامه از واکسیناسیون بالغ بر 7500 نوبت سر دام علیه بیماریهای تب برفکی ، شاربن یا سیاه زخم ، بروسلوز یا تب مالت و بیماری جدید الورود یا لمپی اسکین گاو و همچنین 1500 نوبت سر انواع تست بیماریابی و کنترل سل و بروسلوز در جمعیت گاوی شهرستان خبر داد.

وی یاداور شد : در همین مدت بالغ بر 1400 مورد بازرسی از مراکز عرضه شامل قصابی ، مرغ فروشی ، کبابی ها ، رستوران ها و هتل ها صورت گرفته که از این میان 51 مورد غیربهداشتی رویت و در نتیجه 750 کیلو مرغ و 90 کیلو گوشت قرمز بدلیل فساد ضبط و معدوم و 9 مورد پرونده تخلف به مراجع قضایی ارجاع و در دو مورد نیز مکان عرضه پلمپ شد.

به گفته وی در صنعت پرورش طیور شهرستان انزلی ، بالغ بر یک میلیون و 600 هزار قطعه جوجه یکروزه تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی وارد مرغداری ها شده و در نتیجه طی شش ماه بهار و تابستان بیش از 3500 تن گوشت مرغ در شهرستان تولید و در سطح شهرستان ، استان و کشور حمل و توزیع شد که از این میان چیزی در حدود 600 تن مرغ سبز تولید شده است.

دکتر صفر زاده با اشاره به گستردگی فعالیت های دامپزشکی اضافه کرد : در بخش قرنطینه و امنیت زیستی که بخش وسیعی از نظارت بر تولیدات دامی و حمل و توزیع و صادرات و واردات را در بر می گیرد شش ماه امسال ، 450 هزار کیلو پای مرغ پس از بسته بندی جهت صادرات ، بیش از 250 تن پودرماهی ، بیش از 700 هزار قطعه تخم مرغ نطفه دار جهت صادرات ، 1580 هزار قطعه مرغ زنده جهت کشتار تحت نظارت بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی پس از تأئید ، مجوز حمل دامپزشکی اخذ نموده و به اقصی نقاط کشور حمل شده اند.

وی با اشاره به نظارت بهداشتی قرنطینه ای بر نهاده های خوراک دامی وارداتی از کشورهای همسایه در گمرک بندرانزلی و تأئید تخلیه و ترخیص محموله افزود : در این مدت اغلب محموله ها از نوع جو دامی ، ارزن و دانه کتان بوده است.

وی یاداور شد : آموزش و ترویج از دیگر فعالیت های دامپزشکی انزلی است که بالغ بر 400 نفر ساعت آموزش و توزیع بیش از یک هزار برگ بروشور و جزوه آموزشی در این مدت صورت گرفته است .

دکتر صفر زاده خاطرنشان کرد انتخاب شبکه دامپزشکی بندرانزلی بعنوان نمونه استان ، حاصل کار و تلاش تمامی کارکنان زحمتکش دامپزشکی انزلی است.

چهاردهم مهر ماه روز دامپزشکی است
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید