صید ماهی کلیکا در مازندران افزایش یافت

چهار‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

صید ماهی کلیکا در مازندران افزایش یافت
مدیرکل شیلات استان مازندران با اشاره به افزایش صید ماهی کیلکا گفت : صید این ماهی در شش ماهه اول امسال در مقایسه بامدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش دارد.
به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات مازندران ، ' حسن حبیب نژاد ' میزان صید ماهیان کیلکا در شش ماهه اول سال جاری را پنج هزار و 440 تن اعلام و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به فعالیت 44 فروند شناور صیادی طی یک هزار و 780 شب دریاروی در این مدت سرانه صید هرشناور را 124 تن دانست و افزود: ازمجموع پنج هزار و 440 تن کیلکای صید شده دراین مدت پنج هزار و 159 تن به مصرف پودری و 281 تن به مصرف انسانی رسیده است
مدیرکل شیلات مازندران در ادامه تصریح کرد:میزان صید تجمعی دربندر بابلسر چهار هزار و 876 تن و بندرامیرآباد 564 تن بوده است .

گفتنی است سه گونه ماهی کیلکا در دریای خزر به نام های انچووی، چشم درشت و معمولی وجود دارد و علی رغم جثه ی بسیارکوچک خود، (به طول متوسط 7 تا 10سانتی متر و وزن 7 تا 10 گرم) از نظر ارزش و ترکیب مواد غذایی در ردیف مابقی ماهی ها و حتی در بعضی از موارد نسبت به گوشت قرمز دارای مزیت و برتری بیشتری است
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید