ماهیان قزل‌اوزن اسیر دست صیاد غیرمجاز

پنج‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

ماهیان قزل‌اوزن اسیر دست صیاد غیرمجاز
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طارم با اشاره به این‌که متخلف صید غیرمجاز شش قطعه ماهی زرد پر در رودخانه قزل‌اوزن توسط مأموران یگان حفاظت شهرستان طارم دستگیر شد، گفت: حفاظت از همه گونه‌های جانوری جزو وظایف این اداره بوده و افراد برای صید نیز باید مجوز لازم را کسب کنند.
سیدرضا معافی‌مدنی اظهار کرد: در پی گشت و کنترل مأموران یگان حفاظت شهرستان طارم در حوالی روستای کوهکن یک فرد متخلف در حین صید غیر مجاز ماهی در رودخانه قزل اوزن دستگیر شد
وی تصریح ‌کرد: از متخلف شش قطعه ماهی زرد پر و یک رشته تور ماهیگیری کشف و ضبط شد و پرونده متخلف جهت رسیدگی حقوقی تحویل مراجع قضایی شد.

این مسوول با اشاره به این‌که صیدهای خارج از فصل و هنگام تخم ریزی بیشترین ضربه را به تکثیر و بازسازی آبزیان می‌زند، افزود: صیادان غیرمجاز جلوی رشد آبزیان را می‌گیرند.

وی با بیان این‌که صید و شکار در صورت ارایه مجوز از سوی اداره‌کل حفاظت محیط ‌زیست صادر می‌شود، افزود: افراد خارج از این چارچوب نباید اقدام به شکار یا صید کنند؛ چرا که امکان دارد ذخائر جانوری به حدی نباشد که قابل شکار و صید بوده و کار خارج از چارچوب صیاد و شکارچی، لطمه جبران‌ناپذیری به محیط‌ زیست وارد می‌کند
منبع : خبرگزاری ایسنا

دیدگاه خود را بیان کنید