اتخاذ تدابیر لازم برای کنترل بیماری «وی اچ اس» در مزارع پرورش ماهی دنا

جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

اتخاذ تدابیر لازم برای کنترل بیماری «وی اچ اس» در مزارع پرورش ماهی دنا
مدیر شیلات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تدابیر لازم برای پاک‌سازی مزارع پرورش ماهی شهرستان دنا به منظور کنترل بیماری «وی اچ اس» اندیشیده شده است.
سید غلام‌عباس موسوی‌نژاد در جمع مدیران مزارع پرورش ماهی شهرستان دنا با بیان اینکه تدابیر لازم برای پاک‌سازی مزارع پرورش این شهرستان اندیشیده شده، اظهار داشت: در همین راستا 57 مزرعه پرورش ماهی دنا ضدعفونی شد.
مدیر شیلات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: کارکنان شیلات و مزرعه‌داران پروش ماهی مانند خانواده‌ای هستند که باید در کنار هم مشکلات و موانع را برطرف کنند
موسوی‌نژاد با بیان اینکه در بیست‌ سال گذشته بیماری و مشکل خاصی مزارع پرورش ماهی استان را تهدید نکرده بود، تصریح کرد: بروز بیماری وی اچ اس و کاهش تولید برخی مزارع ناشی از برخی مدیریت‌های ضعیف در مزارع است که باید برای بر طرف کردن این مشکل نیز دنبال راهکار مناسب باشیم.

وی از مدیران مزارع پرورش ماهی خواست تا با رعایت نکات ایمنی و حفظ بهداشت استخرهای پرورش ماهی جلوی بروز ضرر و زیان در زمینه تولید و پرورش ماهی را بگیرند.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برای برون رفت از این مشکلات باید توصیه‌های ایمنی دامپزشکان جدی گرفته شود و مزرعه‌داران تعامل بیشتری با دامپزشکی و شیلات استان داشته باشند.

این مسئول عدم حصارکشی، ورود احشام به حریم ممنوعه مزارع پرورش ماهی و فقدان حوضچه آهکی در مزارع را به عنوان اصلی‌ترین مشکلات در مزارع پرورش ماهی استان یاد کرد و افزود: بر طرف کردن این مشکلات باید در دستور کار پرورش‌دهندگان ماهی قرار گیرد
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید