صیادی به عنوان شغل سخت و زیان‌آور معرفی می‌شود

دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

صیادی به عنوان شغل سخت و زیان‌آور معرفی می‌شود
مدیرکل شیلات مازندران گفت: صیادی به عنوان شغل سخت و زیان‌آور معرفی می‌شود.
حسن حبیب‌نژاد در مراسم افتتاحیه صید ماهیان استخوانی دریای خزر با تبریک به مناسبت فرارسیدن عید غدیر با بیان اینکه دریای خزر یکی از مهم‌ترین کانون‌های اقتصادی مازندران است، اظهار داشت: در این دریا بیش از 114 گونه و 63 زیرگونه از انواع ماهیان استخوانی و کم‌یاب مورد بهره‌برداری اقتصادی قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه برای بازسازی و حفظ ذخائر دریای خزر اقدام به تکثیر ماهیان طبیعی و نیمه مصنوعی نمودیم، بیان کرد: در سال 90 و 91 بالای 100 میلیون قطعه بچه ماهی سفید نیمه مصنوعی تکثیر شده است که در صورت مساعد بودن شرایط جوی امسال نیز رقم قابل قبولی در این بخش داشته باشیم.
مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه انتظارات ما از جامعه صیادی حفاظت از ذخائر دریای خزر، مدیریت در بحث برداشت از ذخائر و رعایت زمان و مکان صید است، افزود: تمام تلاش ما به حداقل رساندن مشکلات جامعه صیادی است.

حبیب‌نژاد با بیان اینکه مازندران با ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل بالایی که در تولید آبزیان و فرآورده‌های آن دارد می‌تواند از ارکان اساسی صادرات غیرنفتی به حساب آید، بیان کرد: مازندران با کسب مقام نخست تولیدات شیلاتی در سطح کشور به عنوان یکی از قطب‌های فعال استان‌های شمالی نیز مطرح است.

وی با اشاره به موضوع سخت و زیان‌آور بودن شغل صیادی، یادآور شد: با پیگیری انجام شده قرار شد سازمان تامین اجتماعی این شغل را به عنوان شغل سخت و زیان‌آور معرفی کند
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید