پرورش میگو در مازندران

دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

پرورش میگو در مازندران
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: پرورش میگو از مهم‌ترین برنامه ششم توسعه در مازندران است
دلاور حیدرپور در مراسم افتتاحیه صید ماهیان استخوانی دریای خزر در شرکت پره خرم این شهرستان اظهار داشت: فعالیت آبزی‌پروری، پرورش و تولید ماهی در استان مازندران یکی از فعالیت‌هایی است که در بخش کشاورزی به همراه 14 محصول دیگر رتبه نخست را در کشور دارد.
وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و حمایت در بخش فعالیت آبزی‌پروری می‌توانیم به رشد فزاینده‌ای دست یابیم، افزود: تولید ماهی از آب‌های داخلی با فعالیت تلفیقی،تکمیلی فعالیت کشاورزی یکی از فعالیت‌هایی است که در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های بکر دریای مازندران برای پرورش آبزیان به‌ویژه پرورش ماهیان خاویاری و توسعه فعالیت پرورش شیلاتی در دستور کار قرار دارد.

حیدرپور با اشاره به تولید پرورش ماهی در قفس اذعان داشت: پرورش ماهی در قفس یکی از ظرفیت‌های خوب استان مازندران است که تاکنون از آن استفاده نشده اما با تلاش برخی افراد این ظرفیت در آینده نزدیک احیا می‌شود.

وی با اعلام اینکه در برنامه ششم توسعه یکی از فعالیت‌های عمده بخش کشاورزی پرورش ماهیان خاویاری و پرورش میگو است، تصریح کرد: نتایج به دست آمده از تحقیقات و مطالعات پرورش میگو نشان داد ضریب تولید میگو در مازندران دو برابر استان‌های دیگر است که باید این ظرفیت مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ظرفیت صیادی دریای خزر را در غالب 117 تشکل صیادی عنوان کرد و افزود: برای حفظ ذخایر دریا و تقویت آن به گونه‌ای عمل شود که تولید، تقویت و گسترش یابد.

حیدرپور با تاکید به حمایت از جامعه صیادان و دو منظوره ‌کردن این شغل به تقویت فعالیت توریستی اشاره کرد و بیان داشت: شرایط به گونه‌ای برای صیادان فراهم شود که آنها بتوانند با دلگرمی بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با اشاره به خسارت سرمای سال 92 اذعان داشت: برای خسارت سرمای سال 92 حدود 123 میلیارد تومان جهت جبران خسارت به استانداری پرداخت شده که از این مقدار 50 میلیارد تومان مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: فرمانداران شهرستان‌ها می‌توانند با برآورد خسارت افراد خسارت‌دیده را به بانک‌ها معرفی کند
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید