بها برق مصرفی آبزی پروران زنجانی با تعرفه کشاورزی محاسبه می شود

سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

بها برق مصرفی آبزی پروران زنجانی با تعرفه کشاورزی محاسبه می شود
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان از محاسبه بها برق آبزی پروران این استان با تعرفه کشاورزی خبر داد.
محمود صیاد بورانی روز سه شنبه افزود: آبزی پروری از فعالیتهایی است که تولید نوع و میزان آن به مقدار دسترس بودن و پارامترهای فیزیکو شیمیایی آب بستگی دارد.
وی یادآورشد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده طی سال های اخیر به منظور استفاده از انواع تجهیزات افزایش تولید در واحد سطح از قبیل دستگاه مخلوط کننده آب و اکسیژن، هوادهی، پمپاژ آب، فیلتر مکانیکی جهت جداسازی فضولات ماهی از آب، نظافت کننده استخر و فیلترهای بیولوژیکی، تولید ماهیان سردآبی که براساس آیین نامه شیلات ایران با 10 لیتردر ثانیه آب ورودی یک تن تولید انجام می شد
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: در این استان میزان آب تازه ورودی با بکار گیری بخشی از تجهیزات لازم برای تولید یک تن ماهی به یک لیتر در ثانیه '10درصد عدد پیش بینی شده در آیین نامه' تقلیل یافته و موجب صرفه جویی چشمگیر در میزان هدایت آب از منابع آب های 'چاه، چشمه، رودخانه' به مزارع شده است.

صیاد بورانی ادامه داد: ماهی در کاهش کمیت آب تاثیر گذار نیست بلکه از اکسیژن، سایر گازها، مواد معدنی موجود در آب برای رشد و زندگی استفاده می کند.

وی با بیان اینکه می توان خروجی آب را به مزارع کشاورزی هدایت کرد افزود: با این روش استفاده بهینه از آب نیز برنامه ریزی می شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: بر مبنای بند الف ماده یک اصلاح آیین نامه اجرایی ماده 11 قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی فعالیت های آبزی پروری به عنوان یک فعالیت کشاورزی محسوب و سهم عمده مصرف برق در این گونه مزارع به پمپاژ آب اختصاص دارد و تعرفه برق این فعالیت طبق مصوبه وزارت نیرو با شرایطی محاسبه خواهد شد.

صیادبورانی با اشاره به این شرایط اظهارکرد: براساس تعرفه شماره سه برای تولید' کشاورزی و آبزی پروری در آبهای داخلی' با قدرت بیش از 30 کیلو وات بهای انرژی برای ساعات میان باری 100 ریال برای ساعات اوج بار 200 ریال و برای ساعت کم باری 50 ریال به ازای هر کیلو وات ساعت محاسبه می شود.

وی تاکید کرد: قبلا بهای انرژی در ساعات میان باری 194 ریال برای ساعت اوج بار 388 ریال و برای ساعات کم باری 97 ریال به ازای هر وات ساعت محاسبه می شد.

صیادبورانی افزود: تعرفه سه الف شامل پمپاژ آب برای تولید محصولات کشاورزی، تکثیر و پرورش آبزیان در آبهای داخلی است
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید