پیش بینی تولید 850 تن آبزیان در استان سمنان

سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۴ بازدید

پیش بینی تولید 850 تن آبزیان در استان سمنان
مهدویˈ روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: در سه سال اخیر به طور متوسط تولید آبزیان در استان سمنان از رشد بین 15 تا 20 درصد برخوردار بوده است و از 522 تن در سال 89 به 850 تن امسال می رسد.

وی گفت: حدود 60 استخر برای پرورش ماهیان سرد آبی، 170 استخر ماهیان گرم آبی، چهار استخر ویژه تکثیر بچه ماهی قزل آلا و یک استخر ویژه پرورش ماهیان خاویاری در استان فعال است.

مهدوی با اشاره به وجود 15 واحد پرورش ماهیان زینتی در استان سمنان افزود: سالانه بیش از 200 هزار قطعه ماهی زینتی این واحدها پرورش و به بازار عرضه می کنند.

وی گفت: با توجه به ارزش غذایی ماهی در سبد خانوار به عنوان غذای سلامتی، این مدیریت برای افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان سمنان برنامه های متعدد آموزشی را اجرا کرده است که سرانه مصرف در این استان به سه کیلو و 300 گرم رسیده است که قریب یک سوم سرانه کشور است.

مدیر شیلات سازمان جهادکشاورزی استان سمنان یادآور شد: استفاده از سامانه های نوین آبزی پروری به منظور افزایش تولیدات، پرورش متراکم کپور ماهیان، تکثیر و توسعه پرورش ماهیان زینتی، ارتقای فرهنگ مصرف آبزیان و افزایش سرانه مصرف، تشکیل و تقویت تشکل های آبزی پروری، استفاده از دستگاه میکروژنراتور (مولد آبی) در مزارع واجد شرایط و فاقد برق و ایجاد بازارچه و یا مراکز عرضه آبزیان از مهمترین برنامه های شیلات استان سمنان است

دیدگاه خود را بیان کنید