پیش‌بینی تولید 5000 تن ماهی و شیلات امسال در خراسان‌رضوی

دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

پیش‌بینی تولید 5000 تن ماهی و شیلات امسال در خراسان‌رضوی
«محمدرضا مهدی‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌ی خراسان، در خصوص سهم شهرستان‌های استان در تولید ماهی و شیلات اظهار کرد: شهرستان چناران با 724 تن و سبزوار با 645 تن مقام اول و دوم را در تولید استان به خود اختصاص داده‌اند
مدیرکل اداره‌ی شیلات و امور آبزیان خراسان‌رضوی گفت: پارسال میزان تولید ماهی و شیلات استان 4592 تن بوده است و پیش‌بینی می‌شود امسال این رقم از مرز 5000 تن عبور کند
وی در خصوص صدور پروانه‌ی واحدهای فعال در زمینه‌ی آبزیان، گفت: طبق قانون مصوب صدور پروانه‌ی ساخت و بهره‌برداری واحدهای پرورش ماهی استان به نظام مهندسی کشاورزی منابع طبیعی واگذار شد.
مدیرکل اداره‌ی شیلات و امور آبزیان خراسان‌رضوی افزود: هم‌اکنون همه‌ی امور مربوط به پرورش ماهی و آبزیان استان به بخش‌های خصوصی واگذار شده است و اداره‌ی شیلات و آبزیان بر این واحدها نظارت می‌کند.
مهدی‌زاده در خصوص وظایف اداره‌کل شیلات و آبزیان اظهار کرد: علاوه بر نظارت بر بخش‌های خصوصی، برگزاری کلاس‌های آموزشی دانش فنی و آموزش طبخ آبزیان نیز از وظایف این اداره است.
وی تصریح کرد: دو سال پیش افرادی که برای کلاس‌های آموزش دانش‌ فنی پرورش آبزیان تحت آموزش‌های تخصصی قرار می‌گرفتند 800 نفر روز و کلاس طبخ آبزیان 2 تا 3 هزار نفر روز بودند.
مدیرکل اداره‌ی شیلات و امور آبزیان خراسان‌رضوی ادامه داد: اما هم‌اکنون به علت کمبود بودجه، کلاس‌های آموزش طبخ آبزیان به کلی منحل شده و تعداد افراد تحت آموزش در کلاس‌های دانش فنی پرورش آبزیان نیز به 60 نفر روز کاهش یافته است.
مهدی‌زاده در خصوص تخلفات این حوزه گفت: امسال با چهار مورد تخلف برخورد شد که این تخلفات شامل ساخت و ساز غیرمجاز و فعالیت بدون پروانه است و پس از گذراندن مراحل قضایی نسبت به پلمپ واحدهای متخلف اقدام می‌شود.
وی در خصوص مشکلات این اداره خاطرنشان کرد: در استان 29 شهرستان با فواصل مکانی زیاد وجود دارند و این مساله کار نظارت را مشکل می‌کند در گذشته کارشناسان برای نظارت، در برخی شهرستان‌ها مستقر می‌شدند اما هم‌اکنون به علت کاهش بودجه این امر ممکن نیست از این‌رو نظارت تنها در انتهای هر سال انجام می‌شود

دیدگاه خود را بیان کنید