لرستان ظرفیت تولید 50 هزار تن شیلات را دارد

دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۶ بازدید

لرستان ظرفیت تولید 50 هزار تن شیلات را دارد
(ایسنا)- منطقه لرستان، اسحاق طاهری‌مقدم در کارگروه توسعه کالاهای غیرنفتی افزود: در استان شش هزار تن گوشت قرمز تولید می‎شود که یک سوم آن برای مصرف مردم استان و دو سوم آن به صورت زنده خارج می‎شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: دو سوم گوشت قرمز تولیدی استان به صورت زنده از استان خارج می‎شود
وی ادامه داد: سرمایه‎گذاری در بخش صنایع تبدیلی به عنوان یک ضرورت محسوب می‎شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: در این زمینه همکاری بخش خصوصی و جذب سرمایه‎گذاران جهت ایجاد صنایع تبدیلی نیاز بوده که باید اقدامات اساسی از سوی مسئولان اجرایی و مرتبط با این حوزه صورت گیرد.
وی با بیان اینکه استان دارای پتانسیل‌های فراوانی است اظهار کرد: 800 هزار هکتار زمین کشاورزی در استان وجود دارد به طوری‎که سه میلیون تن محصول کشاورزی از این اراضی تولید می‎شود.
طاهری‌مقدم ادامه داد: دو میلیون و 266 هزار تن محصولات زراعی، 223 هزار تن محصول باغی و 504 هزار تن محصول دامی در استان تولید می‎شود.
وی اضافه کرد: دو هزار و 400 کیلومتر رودخانه دائمی در استان وجود دارد.
وی تصریح کرد: سرمایه‎گذاری در این بخش بسیار تاثیرگذار بوده به طوری‌که 20 هزار تن تولیدات شیلات در استان را داشته‎ایم، لرستان در میان استان‎های غیرساحلی رتبه دوم را کسب کرده است.
وی با بیان اینکه لرستان ظرفیت تولید 50 هزار تن شیلات را دارد، اضافه کرد: همچنین 132 میلیون قطعه بچه ماهی در استان در طول سال تولید می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: شش میلیون و 600 هزار واحد دامی در استان وجود داشته که این میزان دام سرمایه‎گذاری برای تولید سالامبور گوسفندی را افزایش می‎دهد.
طاهری‌مقدم با اشاره به اینکه میزان تولیدات شیر در لرستان 385 هزار تن است، در تولید حبوبات 175 هزار تن، انجیر سیاه 17 هزار تن و انار 36 هزار تن است که به همین منظور قابلیت سرمایه‌گذاری در استان بسیار فراوان است

دیدگاه خود را بیان کنید