۱۰ هزار گناوه‌ای از صنعت شیلات ارتزاق می‌کنند

چهار‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

۱۰ هزار گناوه‌ای از صنعت شیلات ارتزاق می‌کنند
خبرگزاری تسنیم از بوشهر،غلامعلی حبیبی منش صبح امروز در جلسه کارگروه شیلات و آبزیان با بیان اینکه این شهرستان باداشتن سواحل زیبا و بکر زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم کرده است اظهارکرد: توانمند سازی کارشناسان شیلات و به‌روز کردن دانش فنی این حوزه می‌تواند نقش موثری در رشد و توسعه صنعت شیلات در گناوه داشته باشد.
وی با بیان اینکه در گناوه بیش از 10هزارنفر از طریق صید و صیادی و پرورش آبزیان ارتزاق می‌کنند تصریح کرد: در شهرستان گناوه 10 هزار نفر از صنعت شیلات ارتزاق می‌کنند که شایسته است حمایت بیشتری از این صنعت انجام شود.
حبیبی منش دریا را یک سرمایه ملی عنوان کرد وگفت: این سرمایه ملی متعلق به همه است که در راستای حفظ این سرمایه باید تلاش کنند.
فرماندار گناوه برخورد قانونی با صیادان متخلف را مورد اشاره قرارداد و خاطرنشان کرد: در خصوص شناورهای متخلف تدابیری اندیشیده شده است و با شناوران متخلف برخورد جدی صورت می‌گیرد .
مدیر عامل اتحادیه تعاونی های صیادی استان بوشهرنیز گفت : در بخش صید و صیادی و پرورش میگو، اشتغال قابل توجهی انجام شده است که برای رشد و توسعه آن نیاز به توجه بیشتر مسئولان این صنعت دارد.
محمد کارگر بیان کرد : از مسئولان ذیربط خواهانیم که از تردد شناورهای تفریحی به ویژه شناورهای بی‌هویت که سبب بروز مشکلات فراوانی در دریا می شوند جلوگیری شود.
مهدی ابراهیمی مدیر اداره شیلات شهرستان گناوه گفت : تا کنون محصول 50 درصد از مزارع تولید میگو شهرستان برداشت شده که تا پایان برداشت از مزارع به بیش از 3 هزار تن خواهد رسید

دیدگاه خود را بیان کنید