پیش‌بینی تولید 85 هزار تن محصول شیلاتی در مازندران

دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

پیش‌بینی تولید 85 هزار تن محصول شیلاتی در مازندران
حبیب نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مازندران، اظهار کرد: مازندران در سال گذشته رتبه نخست تولید آبزیان پرورشی کشور را با سهم 20 درصد به خود اختصاص داده است. سال گذشته 82 هزار تن محصولات شیلاتی در مازندران تولید شد که پیش بینی می‌شود امسال 85 هزار تن محصول شیلاتی در استان تولید شود
مدیر کل شیلات مازندران گفت: پیش بینی می‌شود امسال 85 هزار تن محصول شیلاتی در استان تولید شود
وی با بیان این‌که اجرای طرح‌های شیلاتی برای افزایش تولید از برنامه‌های این اداره کل است، افزود: پرورش آبزیان در قفس، پرورش ماهی آزاد دریای خزر، ماهیان خاویاری و اردک ماهی از طرح‌های افزایش توان تولید در بخش آبزی پروری محسوب می‌شود.
حبیب نژاد با اشاره به اجرای موفق طرح پرورش ماهیان خاویاری، گفت: 382 کیلوگرم خاویار از ماهیان پرورشی استیصال شده و به کشورهای فرانسه، آلمان و امارات صادر شده است.
وی، پیاده کردن طرح تضمین کیفیت و سلامت فراورده‌های شیلاتی در واحدهای تولید آبزیان و صید و صیادی، ایجاد تشکل صادراتی و سازماندهی صادرکنندگان آبزیان استان، ایجاد تنوع در محصولات صادراتی و صادرات محصولات با ارزش افزوده و فرآوری شده و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها برای تسهیل در فرایند کار را از برنامه های شیلات مازندران برای حفظ و توسعه پایدار صادرات آبزیان عنوان کرد.

دیدگاه خود را بیان کنید