فعالیت 29 فروند شناور صید کیلکا در گیلان

دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۸ بازدید

فعالیت 29 فروند شناور صید کیلکا در گیلان
سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی مشکلات شیلات را بیشتر در بخش صید و صیادی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه در گیلان چهار هدف صید و صیادی دنبال می‌شود، اظهار کرد: صید و صیادی، بازسازی ذخایر، حفاظت از گونه‌های ارزشمند و توسعه آبزی‌پروری جزو سیاست شیلات استان است.
مدیرکل شیلات گیلان با اهمیت دانستن بحث توسعه آبزی‌پروری تصریح کرد: در گیلان 6 هزار و 600 صیاد ثبت شده است که از این تعداد بخش زیادی از آنها در 66 شرکت تعاونی پره صیادی عضویت دارند و حدود 5 هزار نفر می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه بخش دیگری از صیادان استان تالابی هستند، گفت: این صیادان مجوزهایی نیز از محیط زیست دارند.
سعیدی در تعریف صیادان تالابی افزود: صیادان تالابی شامل صیادان کیلکاگیر و خاویاری هستند.
وی بخش صید کیلکا را به دلیل شانه‌دار مهاجم دریای خزر با مشکل خواند و یادآور شد: در این زمینه با کاهش صید شدید مواجه شدیم و دولت در راستای حمایت از صید و صیادی اعتبار 13 میلیاردی را برای این بخش تخصیص داده است.
این مسئول تعدیل 89 فروند شناور را از اقدام‌های شیلات در بخش صید کیلکا ذکر کرد و متذکر شد: اکنون 29 فروند شناور صید کیلکا فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه سال گذشته 54 درصد افزایش صید کیلکا داشتیم، خاطرنشان کرد: با تعدیل شناورها فرصت تکثیر به ماهی کیلکا داده شده و وضعیت جمعیت کیلکا ماهیان بهبود یافته است.
سعیدی با اشاره به اینکه طرحی به سازمان شیلات درباره مبارزه با شانه‌دار مهاجم دریای خزر داده شد، تصریح کرد: امیدواریم نحوه مبارزه با شانه‌دار دریای خزر اعلام شود تا بهبود وضعیت ماهیان کیلکا را به دنبال داشته باشیم

دیدگاه خود را بیان کنید