کاهش واردات شیلات با تولید انواع گونه‌های آبزیان در کشور

دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۳ بازدید

کاهش واردات شیلات با تولید انواع گونه‌های آبزیان در کشور
ایسنا منطقه همدان، عباس زمانی، دبیر همایش ملی علوم و فناوری‌های نوین در این همایش با بیان این که از تاریخ 20 مردادماه تا 25 مهرماه سایت همایش دانشگاه ملایر آماده دریافت مقالات بوده است، تصریح کرد: در این مدت حدود 109 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد و 69 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که از این تعداد 24 مقاله به صورت شفاهی و 45 مقاله به صورت پوستر ارائه شده است
نخستین همایش ملی «علوم و فناوری‌های نوین در آبزیان»، با حضور محققان و صاحبنظران برجسته کشور در دانشگاه ملایر برگزار شد
وی درباره محورهای اصلی این همایش نیز اظهار کرد: تنوع زیستی، مهندسی آبزیان، تکثیر و پرورش، تغذیه و غذای زنده، ژنتیک و اصلاح نژاد، فیزیولوژی و بافت شناسی و اکوفیزیولوژی و بوم شناسی از جمله محورهای مورد بررسی در این همایش علمی بود.
زمانی، از فناوری زیستی و نانو فناوری، بهداشت و بیماری‌های آبزیان، صید، مدیریت و ارزیابی ذخایر، ترکیبات زیست فعال در آبزیان، میکروبیولوژی و کنترل کیفی فراورده‌های شیلاتی، عمل آوری، بازاریابی و بسته بندی فراورده‌های شیلاتی بعنوان سایر محورهای نخستین همایش ملی علوم و فناوری‌های نوین در آبزیان نام برد.
وی ابراز امیدواری کرد این همایش در سالهای آینده نیز با قوت و قدرتی بیشتر و با حضور دانشجویان و استادان و متخصصان کشوری برگزار شود و افراد حاضر در همایش نیز به تبادل نظر با یکدیگر بپردازند.
دکتر بهمن امانی، رئیس دانشگاه ملایر نیز با اشاره به اهمیت برگزاری چنین همایش‌ها و کنفرانس‌هایی در سطح دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: با پیشرفت علم در این عرصه دیگر در مقابل طبیعت تسلیم نشده و با تولید انواع آبزیان در کشور از هزینه‌های حمل و نقل کاسته و به تغذیه خود و دیگر مردم جهان کمک می‌کنیم.
وی بر اهمیت تلاش برای تولید انواع متنوع گونه‌های آبزیان در کشور تاکید و تصریح کرد: این امر موجب کاهش واردات شیلات به کشور می‌شود

دیدگاه خود را بیان کنید