سند نهایی تفاهم ‌نامه عملیات اجرایی فاز دوم مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی به امضا می رسد

یک‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۵ بازدید


خبرنگار مهر، امیر عبدوس ظهر شنبه در جلسه محیط زیست استان از اتمام فاز نخست پروژه " مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی " در نیمه دوم سال گذشته اشاره کرد و افزود: تالاب بین المللی انزلی گنجینه ذخایر ژنتیکی آبزیان، در حاشیه جنوب غربی دریای خزر با ویژگی‌ های منحصر به فرد خود در فهرست کنوانسیون رامسر قرار دارد و حفاظت از آن وظیفه ای فراملی است.
وی اظهارداشت: پس از ارزیابی انجام گرفته از روند موفقیت ‌آمیز پروژه مزبور و به استناد موافقت شماره 30281 دهم تیرماه امسال معاونت برنامه‌ ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری در نظر دارد فاز دوم پروژه با عنوان کامل " فاز دوم پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی " که بیشتر در بر گیرنده فعالیت های اجرایی مبتنی بر اصول مدیریت اکولوژیک یکپارچه در حوزه آبخیز تالاب انزلی با تمرکز بر سه محور پسماند، فاضلاب‌ ها و رسوبات خواهد بود با همکاری آژانس بین ‌المللی همکاری‌ های ژاپن اجرا شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: بر این اساس با هدف آغاز عملیات اجرایی فاز دوم در سال 93 مقرر شده جلسه امضا و مبادله سند نهایی تفاهم ‌نامه این پروژه میان محمدعلی نجفی استاندار گیلان و کیخا معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، تیم همکاری ‌های بین ‌المللی ژاپن (جایکا) و با حضور مدیران دستگاه ‌های ذیربط استان فردا ( یکشنبه ) در محل استانداری گیلان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: تالاب بین المللی انزلی که از شاهکارهای عظیم خلقت است، گنجینه طبیعت و زیستگاه بسیاری از گونه های جانوری و گیاهان آبزی به شمار می آید که نقش بسیار زیادی در جذب گردشگر دارد.

عبدوس یادآورشد: گردشگری یکی از صنایع بزرگ و در حال رشد جهان به شمار می رود، تالاب ها از مکان های مورد توجه برای عده بی شماری از گردشگران محسوب می شوند

دیدگاه خود را بیان کنید