صادرات خرچنگ خوراکی از گیلان به اروپا

جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۳۷ بازدید


(ایسنا) - منطقه گیلان، دکتر سهراب عاقبتی امروز 26 آذرماه در جلسه دامپزشکی گیلان از صادرات 57 هزار و 180 کیلوگرم خرچنگ خوراکی خبر داد و گفت: خرچنگ‌های خوراکی صادر شده در استخرهای آب شیرین گیلان تحت نظارت دامپزشکی پرورش یافته و ارزش این محموله صادراتی بیش از 15 میلیارد و 9 میلیون ریال است
مدیرکل دامپزشکی گیلان از صادرات خرچنگ خوراکی از گیلان به اروپا خبر داد.
وی افزود: این میزان خرچنگ خوراکی از طریق مرز زمینی آستارا به کشورهای آلمان، فرانسه و بلژیک صادر شده است.
عاقبتی از صادرات 121 کیلوگرم خاویار از مبداء گیلان به انگلیس خبر داد و خاطرنشان کرد: میزان صادرات خاویار از مزارع پرورشی استان از ابتدای سال جاری تاکنون 121 کیلوگرم بوده است.
وی با بیان اینکه این محموله از مبداء گیلان به مقصد انگلیس صادر شده و ارزش ریالی آن معادل 6 میلیارد و 292 میلیون ریال است، تصریح کرد: میزان ارزآوری محموله فوق 2 میلیون و 516 هزار و 800 دلار بوده است.
مدیرکل دامپزشکی گیلان در ادامه به میزان صادرات ماهی خاویاری زنده و منجمد پرورشی از گیلان به مقصد آذربایجان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 20 هزار و 500 کیلوگرم ماهی خاویاری زنده و منجمد پرورشی بوده است.
عاقبتی ارزش ریالی این محموله را میلیارد 18 ریال و میزان ارزآوری آبزیان صادراتی را نیز 7 میلیون و 200 هزار دلار عنوان کرد.
مدیرکل دامپزشکی گیلان میزان صادرات انواع ماهی شامل ماهی پرورشی تازه، ماهی زنده قزل‌آلا و بچه ماهی پرورشی به کشور عراق در هشت ماهه سال جاری را 965 تن اظهار کرد.
وی ادامه داد: میزان ارزآوری آبزیان صادراتی 26 میلیون و 965 هزار دلار بوده است.
وی تصریح کرد: پنج تن گوشت منجمد ماهیان خاویاری پرورشی از ابتدای امسال تاکنون از طریق مرز زمینی آستارا به جمهوری آذربایجان صادر شد.
مدیرکل دامپزشکی گیلان ارزش اقتصادی این محموله صادراتی را 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این میزان گوشت ماهیان خاویاری پس از دریافت گواهی بهداشتی بین‌المللی از اداره کل دامپزشکی استان و با نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا به کشور جمهوری آذربایجان صادر شده است.
عاقبتی افزود: این ماهیان خاویاری پرورشی از نوع فیل ماهی بوده است

دیدگاه خود را بیان کنید