رودخانه‌های رودسر لایروبی می‌شوند

شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۳۹ بازدید

رودخانه‌های رودسر لایروبی می‌شوند
امیر جانبازی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌ایسنا) - منطقه گیلان، گفت: رودسر شهرستانی است که بخش اعظم مساحت آن را بخش کشاورزی تشکیل می‌دهد و در کنار این بخش دامداری و شیلات رودسر نیز توانمندی‌های بالایی دارد
سرپرست فرمانداری رودسر گفت: رودخانه‌هایی که در رودسر نیاز به لایروبی دارد، به زودی عملیات اجرایی در آنها آغاز می‌شود
وی اضافه کرد: از جمله برنامه‌های فرمانداری در این شهرستان توجه به افزایش مکانیزاسیون در تولید محصولات کشاورزی است.
جانبازی گفت: شهرستان رودسر در تولید محصولات باغی در کشور دارای رتبه‌های برتر است و برنامه داریم تا باغداران از جمله باغداران مرکبات این شهرستان را مورد حمایت ویژه قرار دهیم.
وی اضافه کرد: ما بیشترین سطح مرکبات استان را در رودسر داریم و لازم است بخش صنعت رودسر بیشتر در جهت توسعه کشاورزی شهرستان باشد.
وی در ادامه به پیگیری مطالبات چایکاران رودسری اشاره کرد و گفت: با مکاتباتی که با مسئولین مرتبط چای استان داشتیم، این بدهی‌ها به زودی پرداخت خواهند شد.
وی میزان این بدهی را دو میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام کرد.
جانبازی با بیان اینکه شهرستان رودسر در بخش گردشگری نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، ادامه داد: توجه توام به بخش کشاورزی و گردشگری رودسر می‌تواند توریست کشاورزی را در این شهرستان گسترش دهد.
وی گفت: توریست کشاورزی امروزه در جهان موجب توسعه اقتصادی مردم مناطق مختلف شده ‌و رودسر در این مورد از پتانسیل‌های خوبی برخوردار است.
جانبازی گفت: شهرستان رودسر در بخش رودسر نیز با توجه به دانشگاه‌های متعددی که در این شهرستان فعالیت دارند، بسیار حائز اهمیت است و برآنیم از این ظرفیت خوب شهرستان برای توسعه رودسر استفاده کنیم.
وی در ادامه رسیدگی به پروژه‌های این شهرستان از جمله سایت نفتی سردار جنگل و همچنین سد پلرود را از جمله برنام‌های کاری خود عنوان کرد و گفت: سایت نفتی سردار جنگل که عملیات اجرایی آن آغاز شده، باید روند سریعتری به خود بگیرد و با راه اندازی این سایت علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان شاهد توسعه اقتصادی شهرستان نیز خواهیم بود.
جانبازی ضمن اشاره به این مطلب که شهرستان رودسر دارای اکوسیستم‌های ارزشمند زیست محیطی است و حفظ زیبایی طبیعت و رودخانه‌های این شهرستان برای ما اهمیت زیادی دارد، از لایروبی رودخانه‌های شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این لایروبی حتما در رودخان‌هایی که نیاز به این کار دارند، اجرا خواهد شد.
وی گفت: با توجه به نزدیک شدن به شب یلدا نظارت‌ها را بر بازار بیشتر کرد‌ایم تا مردم شهرستان با مشکلی مواجه نباشند

دیدگاه خود را بیان کنید