تولید ۹۶۳ تن میگو در دیلم

دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۷ بازدید

تولید ۹۶۳ تن میگو در دیلم
خبرگزاری تسنیم از بوشهر، اسماعیل کاظمی عصر امروز در نشست با پرورش دهندگان میگو در شهرستان دیلم با بیان اینکه صنعت پرورش میگو در تولید و اشتغال سهم مهمی دارد اظهار کرد: این صنعت که کم ترین آلودگی زیست محیطی را دارد، سهم بسزایی در تولید و اشتغال این شهرستان دارد.
وی با بیان اینکه صنعت پرورش میگو سبب جذب فعالیت های بخش خصوصی در سرمایه گذاری صنایع مرتبط با پرورش میگو می شود خاطرنشان کرد: پرورش و تولید میگو که دراستان بوشهربه‌عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه اقتصادی و معیشتی نهادینه شده ازمحورهای توسعه به شمار می رود.
فرماندار شهرستان دیلم بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام اراضی پرورش میگو تاکید کرد و گفت: امیدواریم با جذب اعتباری که در کمیته برنامه ریزی شهرستان به منظور لایروبی کانال آبرسان و تکمیل برق رسانی به سایت پرورش میگو تخصیص یافته، با همیاری و مدیریت خوب شرکت های پرورش دهنده و نظارت دستگاه های ذی ربط شاهد افزایش فعالیت شرکت ها و تولید در سال آینده باشیم.
کاظمی بر رونق بیشتر تولید و پرورش میگو در دیلم تاکید کرد و گفت: مسئولان شهرستان دیلم همه تلاش خود را برای اقتصادی شدن این صنعت به کار می گیرند و در صورت تخصیص اعتبار بیشترامسال با اولویت شیلات برای رونق فعالیت سایت پرورش میگوی بویرات مساعدت لازم به عمل خواهد آمد.
وی از تلاش شرکت های آبزی پروی در دستیابی به رشد 38 درصدی پرورش میگو نسبت به سال گذشته قدردانی کرد و گفت: صنعت پرورش میگو سهم بسزایی در اشتغال شهرستان دیلم دارد به‌گونه‌ای که تولید میگو امسال در دیلم 35درصد افزایش یافت و به 963 تن رسید

دیدگاه خود را بیان کنید