زاینده رود در دستور کار نشست شورای عالی آب

چهار‌شنبه ۴ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۵ بازدید


پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری در این جلسه گفت: بحران آب و موضوع محیط زیست به دو مساله کلیدی و مهم در کشور تبدیل شده است.
وی گفت: برای حل مشکلات و نگرانی ها در این موارد، ضمن پیگیری کارهای در دست اجرا، باید برنامه و راهکاری جدی تر و فراتر از موضوعات جاری در دستور کار قرار بگیرد.
معاون اول رییس جمهوری با اشاره به طرح های پیشنهادی برای حل بحران آب در کشور اظهار داشت: باید بررسی های دقیقی صورت گیرد تا مشخص شود که آیا انتقال آب از کشورهای دیگر ممکن است.
وی افزود: باید طرح هایی قابل اجرا و قابل تحقق تدوین شود تا بتوان برای آن سرمایه گذاری کرد و در بودجه سالانه برای آن اعتباری در نظر گرفت.
جهانگیری با اشاره به اینکه کمبود آب و بحران این مایه حیاتی موجب برخی فشارها و مشکلات در جامعه و به خصوص در استان های مبتلا به این بحران می شود، خاطر نشان کرد: باید برای رفع این معضلات و برای انسجام ملی تدبیری اندیشیده شود تا میزان بروز این گونه مسائل به حداقل ممکن کاهش یابد.
در این جلسه که وزرای نیرو و جهاد کشاورزی، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و استانداران اصفهان، چهارمحال بختیاری، یزد و خوزستان حضور داشتند گزارشی از وضعیت منابع و مصارف زاینده رود، مسائل و چالش های آن و همچنین انتظارات و اقدامات مورد نیاز برای آینده ارائه شد.
در این نشست همچنین مشکل و معضلات زاینده رود از زوایای مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و راهکارهایی برای برون رفت از شرایط بحرانی پیشنهاد شد

دیدگاه خود را بیان کنید