مقررات احداث مزارع پرورش ماهی در چهارمحال و بختیاری تدوین می شود

چهار‌شنبه ۴ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۷ بازدید


عرش نیوز:پرویز منصوری در گفت گو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه چهارمحال و بختیاری، اظهارکرد: ضوابط و مقررات احداث مزارع پرورش ماهی در استان در حال تهیه و تدوین است که می طلبد مسئولان استانی در راستای اجرایی شدن این ضوابط و همچنین بانک های عامل به منظور تسهیل مراحل پرداخت تسهیلات به متقاضیان احداث مزارع همکاری لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این قوانین که چرخه مراحل صدور پروانه آبزی پروری در آن مشخص شده است، زمان صدور مجوز و پروانه آبزی پروری نسبت به قبل به حداقل می رسد.

به گفته وی، اکنون چهارمحال و بختیاری با تولید بیش از ۲۰ درصد آبزیان کشور، رتبه اول را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

منصوری با اشاره به فعالیت ۳۰۰ مزرعه پرورش ماهی دارای مجوز در استان، اظهارکرد: شهرستان اردل با مزارع کمتر بیشترین تولید ماهیان سردابی را نسبت به دیگر شهرستان های استان به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵هزار و ۴۴۲ تن ماهی از مزارع پرورش ماهی شهرستان اردل برداشت شد.

مدیر شیلات و آبزیان استان با اشاره به مشکلات مزارع پرورش ماهی، اظهارکرد: فعالیت سنتی، نداشتن کارشناس فنی درمزارع و کم بودن نهاده و مواد مناسب و با کیفیت تولید خوراک آبزیان درکشور از مهم ترین مشکلات مزارع پرورش ماهی است.

منصوری کارنشدن بر روی اصلاح نژاد پرورش ماهی درراستای افزایش بهره وری و همچنین کم بودن تسهیلات کم بهره یا بلاعوض به منظور مکانیزه کردن مزارع را از دیگر مشکلات مزارع پرورش ماهی برشمرد.

وی با اشاره به اهمیت نظارت برکنترل کیفیت خوراک آبزیان، تصریح کرد: کیفیت خوراک آبزیان تولید شده در استان به صورت متوالی نمونه گیری می شود.

منصوری به موافقت با ایجاد ۳۵مزرعه به ظرفیت ۷۷۱ تن اشاره و خاطر نشان کرد: امسال ۵ مزرعه پرورش ماهی باظرفیت ۱۳۰تن در استان به بره برداری رسید که زمینه اشتغال ۲۰ نفر به صورت مستقیم را فراهم کرد

دیدگاه خود را بیان کنید