ایران بر امضای توافقنامه همکاری برای حفاظت از منابع زنده دریای خزر تاکید کرد

شنبه ۷ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

ایران بر امضای توافقنامه همکاری برای حفاظت از منابع زنده دریای خزر تاکید کرد
ایرنا، سرکنسولگری ایران در آستراخان روز جمعه اعلام کرد: معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران خواستار توسعه همکاری های پنج کشور ساحلی دریای خزر برای حفظ آبزیان این دریا و تنظیم برنامه مدونی در این راستا شد.

عبدالحی گفت: تلاش هایی که در عرصه حفاظت از منابع زنده دریای خزر انجام می دهیم، نقش مهمی در توسعه همکاری های کشورهای ساحلی خزر خواهد داشت.

وی با بیان این که دریای خزر میراث مردمان ساحل این دریا است، بر لزوم تشریک مساعی کشورهای ساحلی برای حفظ ثروت های طبیعی این دریا تاکید کرد.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران گفت: برای حفظ ذخایر دریای خزر شاهد تلاش های گسترده ای هستیم اما این میزان اقدامات کافی نیست و برای رفع این مساله باید همکاری های کشورهای حوزه خزر توسعه بیابد.

وی با اشاره به کاهش جمعیت ماهیان خاویاری در دریای خزر اظهار کرد: در چند سال اخیر شاهد روند نزولی صید ماهیان خاویاری در دریای خزر بودیم که نشانگر کاهش جمعیت این ماهیان می باشد و برای حل این مساله نیازمند راهکار اساسی هستیم.

عبدالحی در این رابطه به عنوان راه حل موثر حفاظت از منابع زنده دریای خزر خواستار همکاری کشورهای حوزه خزر با سازمان های بین المللی و منطقه ای دارای تجربه در این حوزه شد.

در اجلاس کمیسیون منابع زنده دریای خزر، منع صید و صادرات ماهیان خاویاری در دریای خزر که از سه سال پیش وضع شده است با توافق نمایندگان پنج کشور ساحلی دریای خزر تمدید شد.

در این نشست 3 روزه، هیأت های نمایندگی کشورهای ساحلی خزر ضمن ارایه گزارش کشورهای متبوع در زمینه صید آبزیان، بازتولید ذخایر، و شیوه های مقابله با صید غیرقانونی به بررسی پیش نویس موافقت نامه حفاظت و مدیریت بهینه منابع زنده دریای خزر پرداختند.

در پایان، پروتکل نشست سی و چهارم به امضای رؤسای هیأت های نمایندگی رسید

دیدگاه خود را بیان کنید