قابلیت پرورش ماهی در قفس کشور یک میلیون تن در سال اعلام شد

شنبه ۷ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

قابلیت پرورش ماهی در قفس کشور یک میلیون تن در سال اعلام شد
مدیرکل تکثیر و پرورش آبزیان شیلات امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس به‌صورت پایلوت در چند استان کشور در دستور کار سازمان شیلات قرار دارد، گفت: بر اساس مطالعات انجام‌شده برای پرورش در آب‌های به عمق 20 تا 25 مترمربع در قفس‌های شناور اقدام به پرورش ماهی از گونه‌های محلی می‌شود.
امیررضا اصغری افزود: در این روش از ماهیانی که قابلیت تجاری‌سازی و پرورش دارند، بچه‌ماهی‌های آنها تکثیر می‌شود و وقتی که به مرحله رهاسازی می‌رسند، در قفس ساخته، رها شده و با شرایط طبیعی پرورش داده می‌شود.
قابلیت پرورش یک میلیون تن ماهی در قفس، در سواحل جنوبی و شمالی کشور
وی با بیان اینکه این ماهی‌ها از لحاظ کیفیت تفاوتی با ماهی‌های دریایی ندارند، خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات اخیر انجام‌شده در سواحل آب‌های جنوب و شمال کشور، قابلیت پرورش یک میلیون تن ماهی در قفس وجود دارد.
مدیرکل تکثیر و پرورش آبزیان شیلات ادامه داد: بحث‌های مطالعاتی و آزمایشی آن شروع و پایلوت‌های آن تقویت شده است و از چهار قفس فعال در استان خوزستان که محصول آنها تازه برداشت شده، نتایج خوبی به‌دست آمده است.

پرورش ماهیان خاویاری در قفس
اصغری همچنین تصریح کرد: در گیلان و مازندران نیز بر روی گونه‌های ماهیان خاویاری و آزاد و در استان هرمزگان نیز بر روی گونه‌های محلی کار شده است.
وی یادآور شد: برای اجرای این طرح با بخش خصوصی همراهی شده تا آنها در پرورش آبزیان به این روش به اطمینان خاطر رسیده و دچار ریسک‌های زیان‌ده نشوند تا درآینده سرمایه‌گذار با آسودگی در این بخش سرمایه‌گذاری‌های کلان‌تری انجام دهند.
اصغری با بیان اینکه 30 تا 40 درصد غذای ماهیان پرورش‌داده‌شده در قفس توسط محیط تأمین می‌شود، تأکید کرد: پرورش ماهی در قفس باعث کاهش قابل توجه هزینه‌های زیرساختی و در مرحله بعد هزینه‌های تولید می‌شود

دیدگاه خود را بیان کنید