کاهش سهمیه سوخت صیادان امری نادرست است

یک‌شنبه ۸ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۳ بازدید


خبرگزاری فارس از بندرعباس، اسماعیل خوش بعد از ظهر امروز در حاشیه تودیع و معارفه مدیران شیلات هرمزگان با بیان اینکه جامعه صیادی هرمزگان مشکلات زیادی دارد، اظهار داشت: کاهش صید و کاهش درآمد صیادان سبب به تعویق و تأخیر افتادن، بازپرداخت سررسید تسهیلات شده است.
وی افزود: در این راستا انتظار می‌رود تدابیر لازم توسط بانک‌ها اندیشیده شود و در این راه به صیادان فرصت‌های لازم بدهند.
نماینده جامعه صیادی هرمزگان ادامه داد: بانک‌ها به گونه‌ای به صیادان فشار آورده‌اند که زندگی بر آنان تنگ شده است.
وی بیان داشت: از بخش‌های مربوطه این انتظار را داریم که با هدف توجیه بانک‌ها همکاری لازم را با جامعه صیادی استان داشته باشند.
خوش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مردم استان در برخی از مناطق هیچ درآمدی جز صیادی ندارند، اضافه کرد: بازسازی ذخایر آبزی، با بودجه‌ها و تعاریف کنونی امکان‌پذیر نیست.
وی، خواستار تکمیل و تعیین تکلیف بنادر صیادی و واگذاری این بنادر به صیادان شد.
خوش با بیان اینکه کاهش سوخت، صیادان را با مشکلات عدیده‌ای روبرو کرده است، ابراز داشت: در حالی صیادان متهم به فروش سوخت خود می‌شوند که طبق آمارهای رسمی روزانه 50 هزار لیتر سوخت از استان قاچاق می‌شود و این در حالی است که سهمیه روزانه کل صیادان حدود هفت هزار لیتر است.
وی در پایان اضافه کرد: در برخی از مناطق استان هرمزگان زیرساخت‌ها و سایت‌های پرورش میگو و آبزیان با وجود میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری اما بدون بهره‌برداری معطل مانده است که انتظار می‌رود دولت در این راستا نیز تدابیر لازم را بیاندیشد

دیدگاه خود را بیان کنید