گرانترين شهر ايران در فروش آبزيان، بندرعباس است

سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۱ بازدید


جنوب نیوز، جاسم جادري در جلسه ستاد تنظيم بازار استان هرمزگان عنوان كرد: نظارت و كنترل كافي بر روي قيمت ها در بازار هرمزگان صورت نمي گيرد و خروج بازار از دايره نظارت به هيچ عنوان پذيرفته نيست.
وي با اشاره به تخلفات متعدد در قيمت كالاها اظهار داشت: بازار تحت كنترل هيچ كس نيست و قيمت ها بر اساس شرايط و جو رواني حاكم بر بازار تغيير مي كند.
جاسم جادري اضافه كرد: تحريم ، تورم و فشار اقتصادي يك واقعيت است كه در افزايش قيمت كالاها تاثير بسزايي داشته است اما عدم كنترل و مديريت صحيح بازار نيز يك واقعيت است كه بايد براي بهبود آن تلاش بيشتري نمائيم
استاندار هرمزگان با اظهار تعجب از قيمت بالاي آبزيان در بندرعباس، گفت: در هرمزگاني كه خود صادركننده آبزيان به ساير نقاط كشور و حتي كشورهاي هم جوار است نبايد قيمت ماهي اينگونه بالا باشد
از وضعيت قيمت ها گله مندم
وي با بيان اينكه سوء مديريت در كنار تحريم و تورم موجب خروج بازار از كنترل شده است گفت: از وضعيت قيمت ها گله مندم و اگر مشكلي در مجموعه استانداري وجود دارد يا گرهي به دست استاندار باز مي شود حاضرم هرگونه اقدامي را انجام دهم تا شما بتوانيد اين وضعيت را بهبود بخشيد.
نماينده عالي دولت در استان هرمزگان در ادامه برخورد جدي با متخلفين بازار را مورد تاكيد قرار داد و بيان داشت: وظيفه ما توصيه و نصيحت نيست بلكه بايد با گرانفروشي، كم فروشي و عدم رعايت مسائل كيفي و بهداشتي به طور جدي برخورد صورت گيرد.
جادري خاطر نشان كرد: همانگونه كه شما بايد در برخورد با متخلفين بازار بدون هيچ تعارفي ورود كنيد من نيز به عنوان استاندار هرمزگان در برخورد با كم كاري تعارف ندارم.
وي با اشاره به اينكه فصل زمستان بايد نظارت بيشتري بر حوزه پوشاك اعمال شود ابراز داشت: پوشاك وارداتي در هرمزگان كه مبدا ورود كالا محسوب مي شود حتي از تهران هم گران تر است و هيچ نظارتي بر اين حوزه وجود ندارد.
گرانترين شهر ايران در فروش آبزيان، بندرعباس است
استاندار هرمزگان با اظهار تعجب از قيمت بالاي آبزيان در بندرعباس ادامه داد: در هرمزگاني كه خود صادركننده آبزيان به ساير نقاط كشور و حتي كشورهاي هم جوار است نبايد قيمت ماهي اينگونه بالا باشد.
وي افزود: طبق گفته مسئولين گرانترين شهر ايران در حوزه فروش آبزيان بندرعباس است و اين موضوع بايد كارشناسي و بررسي شود و در جهت رفع اين مشكل اقدامات اساسي انجام داد.
جادري با بيان اينكه تامين كالاهاي اساسي براي مردم يك وظيفه بسيار مهم و اولويت دار براي دولت است اذعان داشت: از عمده ترين اهداف دولت ها تامين كالاهاي ضروري مردم خصوصا قشر آسيب پذير جامعه با قيمت منصفانه و كاهش شكاف طبقاتي براي بهبود توزيع درآمد و ارتقا عدالت اجتماعي تعريف شده كه اين مبحث مهم در حيطه وظايفه ستاد تنظيم بازار است.
قيمت گوشت و مرغ خارج از كنترل تعيين مي شود
وي تاكيد كرد: وقتي مردم براي تهيه ارزاق خود با مشكل مواجه شده و مي بايست مبلغي بيش از قيمت واقعي پرداخت نمايند نتيجه مي گيريم همه عملكرد ها، زحمات و تلاش هاي شما در ستاد تنظيم بازار تاثير واقعي را نداشته است.
استاندار هرمزگان يادآور شد: گزارشات نشان مي دهد قيمت مرغ و گوشت خارج از كنترل ستاد تنظيم بازار تعيين و به مردم عرضه مي شود و بايد بار ديگر تاكيد كنم كه مرغ از كالاهاي بسيار مهم در سبد خانوار است كه عدم كنترل قيمت اين كالا موجب ايجاد فشار بيشتر بر مردم قشر ضعيف مي شود.
جادري يادآور شد: براي فردي كه تمكن مالي دارد فرقي نميكند كه مرغ را 200 تومان گران تر خريداري كند اما براي فرد يارانه بگيري كه به لحاظ مالي در مضيقه است قيمت هر تومان مرغ به عنوان يكي از ارزاق اصلي تفاوت دارد.
نوروز فرصتي براي غفلت مسئولين ندارد
وي با اشاره به ايام نوروز و ورود حجم زيادي از مسافرين به استان هرمزگان تاكيد كرد: اگر در اين ايام مردم با مشكلي در تامين نان ، مرغ ، گوشت و كالاهاي اساسي مواجه شوند تمام زحمات در بخش هاي مختلف ضايع شده و همه توجهات به مشكل معطوف مي شود.
استاندار هرمزگان ابراز داشت: با ورود 12 ميليون مسافر به استان ديگر فرصتي براي غفلت مسئولين وجود ندارد و اگر كسي نتواند در حوزه مسئوليت خود مسائل را مديريت كند همه با مشكل مواجه خواهيم شد.
وي گفت: ما مسئولين اين استان هستيم كه مردم به ما اعتماد كرده اند و اگر شما از عملكرد خود در بحث كنترل بازار راضي هستيد من راضي نيستم.
جادري اظهار اميدواري كرد: در جلسه تنظيم بازار آينده اقدامات اساسي در مورد تامين و كنترل قيمت ارزاق مردم را گزارش داده و كارها و تلاش هاي تاثيرگذار جهت بهبود وضعيت صورت پذيرد.
در اولين به رياست دكتر جادري استاندار هرمزگان اعضاي اين ستاد گزارشي از وضعيت بازار و عملكرد خود ارائه كردند

دیدگاه خود را بیان کنید