نمایندگان چهارمحال وبختیاری ابلاغ مصوبه شورای عالی آب را خواستارشدند

پنج‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۰ بازدید


ایرنا، در نشست اخیر شورای عالی آب کشور که با حضور وزیر نیرو واستانداران چهارمحال وبختیاری، خوزستان و اصفهان برگزارشد، علاوه بر تاکید بر حقانیت چهارمحال وبختیاری درموضوعات مرتبط با طرح های انتقال آب، مقرر شد تا انجام اقدامات کارشناسی، حفر تونل گلاب 2 و بهشت آباد متوقف شود.

بنابر این مصوبه، در خصوص حفر تونل بهشت آباد نیز با توجه به انطباق نداشتن میزان خروجی آب با واقعیت موجود، شیوه غلط انتقال وعوارض منفی آن مقرر شد کارشناسی لازم و علمی در این خصوص صورت گیرد.

نماینده مردم شهرستان لردگان درمجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: با تکمیل تونل سوم کوهرنگ و بهشت آباد، 1.5 میلیارد متر مکعب آب از حوضه کارون به زاینده رود منتقل می شود.

ˈمجید جلیل سرقلعهˈ افزود: در خوشبینانه ترین حالت، منابع آب این حوضه 850 ملیون متر مکعب است.

وی با تشریح مشکلات ناشی از خشکسالی در چهارمحال وبختیاری، افزود: به دلیل خشکسالی و تغییر اقلیم در استان های اصفهان، چهارمحال وبختیاری و خوزستان، دبی منابع آب چهارمحال و بختیاری و بارش برف نیز در بالادست به یک سوم تقلیل یافته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اجرای مصوبه شورای عالی آب کشور در خصوص تونل گلاب و دیگر مصوبات آن نشست، ابلاغ این مصوبه را از سوی وزیر نیرو خواستار شد.

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان درمجلس شورای اسلامی نیز در گفت وگو با ایرنا با انتقاد ازتخصیص نیافتن اعتبارت لازم برای اجرای برخی طرح های انتقال آب استان چهارمحال وبختیاری مانند طرح انتقال آب بن به بروجن ، گفت: صنایع چهارمحال وبختیاری برای تداوم فعالیت به آب نیاز دارد و بیش از 200 روستای استان نیز با مشکل کم آبی مواجه بوده و با تانکر آبرسانی می شود.

ˈسیدسعید زمانیان دهکردیˈ اشتغال و درآمد اکثر مردم چهارمحال وبختیاری را وابسته به تولیدات کشاورزی دانست .

وی با تاکید بر لزوم لحاظ نظرات کارشناسی در طرح های انتقال آب، افزود: در شورای عالی آب کشور، راهکارهای مناسبی از سوی وزیر نیرو مطرح شد که انتظار می رود، مصوبات نشست این شورا ابلاغ شود.

اجرای طرح ها انتقال آب بین حوضه ای در استان چهارمحال و بختیاری در سال های اخیر باعث ایجاد اختلاف نظرهایی بین مسوولان استان های چهارمحال و بختیاری، خوزستان و اصفهان در این زمینه شده است

دیدگاه خود را بیان کنید