صدور ۳۸ مجوز بهداشتی برای پره‌های صیادی

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۵ بازدید


خبرگزاری تسنیم از رشت، سهراب عاقبتی عصر امروز در جلسه با روسای شهرستان‌های دامپزشکی گیلان، اظهار کرد: در راستای پیگیری و اجرای طرح تضمین کیفیت و سلامت فرآورده‌های شیلاتی در گیلان « طرح تضمین کیفیت و سلامت فرآورده‌های شیلاتی » از سال گذشته در استان به اجرا درآمد.
وی هدف از اجرای طرح مذکور را افزایش سطح بهداشتی کیفیت فرآورده‌های آبزی عنوان کرد و افزود: این طرح در پنچ بخش صید و صیادی آبزیان دریایی، تکثیر و پرورش آبزیان، حمل و نقل آبزیان، فرآوری، انجماد و بسته‌بندی و توزیع و عرضه آبزیان انجام شد.
مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: این استان دارای 75 تعاونی صیادی پره است که از ابتدای امسال تاکنون 38 فقره مجوز بهداشتی برای پره‌های صیادی صادر شد که انجام فعالیت‌های ترویجی و آموزشی برای اجرای بهتر طرح تضمین کیفیت و سلامت فرآورده‌های شیلاتی از فعالیت‌های این اداره کل بوده است.
نظارت بهداشتی بر 41 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در گیلان انجام شد
عاقبتی با اشاره به نظارت بهداشتی بر 41 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در گیلان، تصریح کرد: پایش، مراقبت فعال و نظارت مستمر بر اقدامات بهداشتی در تمامی مراحل تولید طیور گوشتی با حساسیت ویژه‌ای در استان دنبال می‌شود.
وی تعداد مزارع گوشتی استان را 720 واحد با ظرفیت 14 میلیون و 600 هزار قطعه در هر دوره بیان کرد و افزود: میزان واکسن مصرف شده برای تامین سلامت جوجه‌ها و پیشگیری از بیماری‌ها 269 میلیون دز است که توسط گروه‌های مایه‌کوب بخش خصوصی تلقیح می‌شود.
مدیر کل دامپزشکی گیلان با بیان اینکه صنعت دام و طیور از ارکان اصلی صادرات غیر نفتی است، خاطرنشان کرد: رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی، قرنطینه در صنعت طیور، جلوگیری از خسارات اقتصادی به تولید کنندگان و پیشگیری از بروز و انتشار بیماری‌های طیور عامل افزایش بهره‌وری تولیدات در صنعت طیور استان است

دیدگاه خود را بیان کنید