پرورش ماهیان گرمابی در زنجان هفت درصد رشد داشت

سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۲ بازدید

پرورش ماهیان گرمابی در زنجان هفت درصد رشد داشت
صیاد بورانی روزدوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ابرنا افزود: خانواده کپور ماهیان یکی از مهمترین خانواده های ماهی های آب شیرین است.

وی یادآورشد: این خانواده بزرگترین خانواده ماهی ها بوده و شامل 220 جنس و دو هزار و420 گونه می باشد.

صیاد بورانی تصریح کرد: تقریباً تمام اعضای این ماهیان متعلق به آب شیرین بوده و یا در صورت زندگی در آب شور، برای تولید مثل نیازمند ورود به آب شیرین هستند.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین ماهی های پرورشی گرم آبی شامل کپور معمولی، کپورعلفخوار یا آمور، کپور سرگنده و کپور نقره ای یا فیتو فاگ متعلق به این خانواده هستند و تقریباً در همه حوضه های آبی ایران یافت می شوند.

صیاد بورانی دمای بهینه این ماهیان برای رشد را بین 18 تا 28 درجه سانتیگراد دانست و افزود: چهار گونه ذکرشده همزیستی مسالمت آمیزی با همدیگر داشته و همزمان در یک منبع آبی و با درصد ترکیبی مختلف بسته به کیفیت آب رهاسازی می شوند.

مدیر امورشیلات و آبزیان استان زنجان گفت: از آنجایی که این ماهیان درانتخاب غذا سختگیر نبوده ، در فصل بهار و تابستان در این استان از رشد خوبی برخوردار می باشند.

صیاد بورانی اظهارکرد:هر سال سدهای خاکی استان زنجان و تعدادی مزارع خاکی برای متقاضیان علاقمند با راهنمایی و مشاوره همکاران شیلات با درصد مناسب از گونه های کپور ماهیان رها سازی شده که سال جاری در مساحت دوهزار و 81هکتار از مساحت منابع آبی سد های خاکی و مزارع استان دوهزار و 56تن انواع کپور ماهیان تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.

وی ابرازکرد: این میزان تولید نسبت به سال گذشته هفت درصد رشد را نشان می دهد.

صیاد بورانی اشاره کرد: هم اکنون200 نفر به صورت مستقیم مشغول پرورش انواع ماهیان گرمابی در استان زنجان هستند

دیدگاه خود را بیان کنید