صیادان جاسک بیش از یک هزار تن ماهی ازآبهای دورصید کردند

یک‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۳۷ بازدید


ایرنا-معاون صید و صیادی شیلات جاسک گفت: صیادان این شهرستان از اول شهریورماه تاکنون ظرف پنج ماه یک هزار و 400تن ماهی گیدر در آبهای دور صید کردند که نسبت به مدت مشابه 5درصد کاهش نشان می دهد
حیدری نژاد روز شنبه درگفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، علت کاهش صید را ، کاهش شناورهای صیادان نسبت به پنج ماهه مشابه پارسال اعلام کردو افزود: تعداد لنجهای صیادی راه دور از 45 فروند به 35فروند کاهش یافت.

معاون صید شیلات جاسک افزود:امسال 450 صیاد جاسک با 35 فروند لنج در آبهای دور(اقیانوس هند و دریای عمان) مشغول به صیادی هستند.

حیدری نژاد با بیان اینکه جاسک رتبه دوم صید تن ماهیان پس از چابهار در ایران را دارد، گفت: پارسال صیادان جاسکی دوهزار تن ماهی تن صید کردند که پیش بینی می شود امسال با توجه به کمی شناورها نسبت به سال گذشته، افزایشی نداشته باشد.

بنابه اظهار وی ،فصل صید ماهی تن در آبهای دور واقیانوس هند از شهریورسالجاری آغاز وتا پایان فروردین 92 به اتمام می رسد.

عمده تن ماهیان ازنوع هوور،گیدر،زرده و گیدر خطی برای کنسرو ماهی صید می شود وکارخانه فرآوری تن ماهی مشتری اصلی آنها هستند، بخشی ازاین نوع ماهیان روزانه وارد بازار مصرف درشهرهای جاسک ، میناب وبندرعباس می شود.

شهرستان جاسک بواسطه نزدیکی به دریای عمان واقیانوس هند یکی از قطب های مهم تولید واستحصال تن ماهیان در جنوب کشوراست که در300کیلومتری شرق بندرعباس مرکزهرمزگان واقع شده است

دیدگاه خود را بیان کنید