صادرات بیش از ۲۰۰هزار قطعه ماهی زینتی به خارج از کشور

پنج‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۰ بازدید

صادرات بیش از ۲۰۰هزار قطعه ماهی زینتی به خارج از کشور
مدیرکل دامپزشکی مرکزی گفت: ۲۳۳هزار و ۴۵۳ قطعه ماهی زینتی زنده سال گذشته با نظارت این اداره کل به خارج از کشور صادر شده است.
سیدسعید حسینی اظهار کرد: در این مدت 83هزار و 920 کیلوگرم عسل به کشورهای مالزی و یمن، 2میلیون و 276 هزار و 96کیلوگرم پا و پنجه مرغ به کشور ویتنام و هنگ کنک با نظارت دامپزشکی مرکزی صادر شده است.
وی افزود: مقدار 596 هزار و 493 کیلوگرم پشم گوسفندی به کشور هند، 4077کرک بزی به کشور ایتالیا و 26 هزار قطعه پولت تخم گذار به ارمنستان صادر شد.
مدیرکل دامپزشکی تصریح کرد: در آزمایشگاه دامپزشکی با 2 بخش مواد غذایی و تشخیص بیماری ها در سال گذشته 30هزار و 798 مورد آزمایش کنترل کیفی مواد غذایی، آنالیز موادغذایی، آزمایشات سرمی طیور، آزمایشات سرمی دام، آزمایشات میکروبی وانگلی، آزمایشات زنبور عسل و آزمایش و پایش باقیمانده های دارویی انجام شده است.
حسینی با اشاره به توسعه خدمات بهداشتی آبزیان گفت: دامپزشکی مرکزی در راستای توسعه خدمات بهداشتی آبزیان دراین مدت تعداد 416 مورد بازدید بهداشتی و مراقبت فعال از مزارع ماهیان سرد آبی، گرمابی، حد واسط و زینتی انجام داده است.
وی افزود: در این مدت بیش از 45 هزار مورد بازدید از فروشگاه های عرضه گوشت قرمز و سفید، مواد لبنی و ایستگاه های جمع آوری شیر صورت گرفته است و تعداد 244هزار و 589عدد لاشه ی غیر بهداشتی دام های سبک و سنگین و طیور غیر قابل مصرف نیز ضبط و معدوم شده و 224مورد به مراجع قضائی ارجاع شده است.
مدیرکل دامپزشکی مرکزی تصریح کرد: 613زنبورستان عسل در مرکزی وجود دارد که در سال گذشته 337مورد بازدید کارشناسی از این مراکز صورت گرفته که 53 مورد کانون بیماری های زنبور عسل از جمله نوزوما، واروا گزارش و 3965مورد نمونه برداری انجام شده است.
حسینی با اشاره به اینکه 600واحد مرغداری گوشتی، 15مزرعه مرغ مادر، یک واحد جوجه کشی و 70مزرعه مرغ تخمگذار در مرکزی گفت: در 12ماه گذشته بیش از27میلیون و 131هزار و91 قطعه جوجه ریزی در مزارع طیور گوشتی، مزارع مرغ تخمگذار و مرغ مادر استان صورت گرفته است.
وی افزود: در این مدت بیش از152 میلیون و 46 هزار و 400 دوز واکسن با نظارت دامپزشکی در واحد های فعال طیور استان مصرف شده است و 449 کانون بیماری های طیور تشخیص داده شده است.
مدیرکل دامپزشکی مرکزی تصریح کرد: مبارزه با بیماری های طیور و اجراء سیستم مراقبت از بیماری آنفلوانزای پرندگان از دیگر فعالیت های دامپزشکی بوده که در این راستا علاوه بر تشکیل مستمر ستاد آنفلوانزای استانی و شهرستانی تعداد 15هزار و 145مورد بازدید از واحدهای طیور صنعتی و سنتی، مراکز عرضه پرنده، زیستگاه پرندگان مهاجر و کشتارگاه های طیور انجام شده و بیش از 38 هزار و 474 مورد خونگیری جهت اجراء سیستم مراقبت از آنفلوانزای فوق حاد صورت گرفته است
منبع : خبرگزاری تسنیم

دیدگاه خود را بیان کنید