ماهیگیران غیرمجاز سد 15 خرداد دلیجان به دام افتادند

سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

ماهیگیران غیرمجاز سد 15 خرداد دلیجان به دام افتادند
معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : ماهیگیران غیرمجاز سد 15 خرداد دلیجان با هوشیاری محیط بانان گارد حفاظت طبیعی این استان به دام افتادند.
مهرداد حاج حسینی افزود : سه صیاد غیرمجاز دستگیر شده درمحدوده سد 15 خرداد دلیجان با عملیات تعقیب وگریز دستگیر شدند واز آنان یک دستگاه موتورسیکلت و مقادیر زیادی وسایل صید غیرمجاز کشف و ضبط شد.
وی توضیح داد: این متخلفان و سودجویان زیست محیطی بدون مجوز درمحدوده زمانی ساعات شب و اوایل صبح با بستن تور در سطح وسیع اقدام به صید غیرمجاز آبزیان دریاچه می کردند.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: ماهی های صید شده توسط این متخلفان که بصورت غیر شرعی و غیر مجاز بوده با انتقال به بازار به فروش می رسید.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی توضیح داد: این متخلفان با اقدامات غیرقانونی گونه های آبزی ارزشمند در سد پانزده خرداد را به خطر انداخته بودند.

حاج حسینی اظهار کرد: متخلفان با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

وی از مردم و دوستداران محیط زیست درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه شکار و صید غیرمجاز در عرصه های زیستگاهی و منابع آبی استان مراتب را برای برخورد قاطع با متخلفان به اداره کل محیط زیست استان و یا شهرستان های تابعه اطلاع دهند.

سد پانزده خرداد شهرستان دلیجان از زیستگاه های آبی مهم برای پرندگان مهاجر فصلی و آبزیان محسوب در جنوب شرقی استان مرکزی محسوب می شود.

گونه های مهم آبزی این سد با وسعت آبی 13 و نیم کیلومتر شامل ماهیان سوف و کپور و شاه میگو است و این منبع آبی مهم استان در مسیر محور ارتباطی اصلی شهرستان دلیجان به سلفچگان واقع شده است.

براساس آخرین سرشماری انجام شده دراستان مرکزی، 335 گونه جانوری شامل 53گونه پستاندار، 205 گونه پرنده، 54 گونه خزنده، 20 گونه دوزیست، 19 گونه آبزی و یکهزار و 336 گونه گیاهی دراین منطقه شناسایی شده است
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید