نیاز شیلات کهگیلویه و بویراحمد به تحرک بیشتر

یک‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۹ بازدید

نیاز شیلات کهگیلویه و بویراحمد به تحرک بیشتر
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار تحرک بیشتر و کارهای ابداعی در شیلات کهگیلویه و بویراحمد را داریم
جعفر گوهرگانی امروز در یاسوج به استعدادها و ظرفیت‌هایی که استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش شیلات دارد، اشاره کرد و گفت: اگر در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم استان در تولید و اشتغالزایی دچار تحول اساسی می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: استان با داشتن رودخانه‌ها و آب‌های فراوان و روان‌آب‌هایی که هر استان دیگری آرزوی آن را دارد، در بخش شیلات حرف‌های بیشتری برای گفتن خواهد داشت؛ به شرط اینکه ما مسئولان حرف را به عمل تبدیل کنیم.
گوهرگانی افزود: نباید دل خود را به رتبه‌های کنونی ‌خوش کنیم و بنشینیم و از مقام چهارمی خود در تولید ماهیان سردآبی سخن بگوییم. بلکه لازم است تا با جدیت و تلاش بیشتر این رتبه را ارتقا بخشیم و به فکر کارهای ابداعی در صنعت شیلات باشیم، چراکه از ظرفیت و موهبت طبیعی خداوند چیزی برای ما در استان کم نگذاشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه اگر نتوانیم در بخش شیلات و همچنین تولیدات زراعی و باغداری کارهای بیشتری انجام دهیم و به همین موقعیت‌ها قانع باشیم خودمان را فریب داده‌ایم، تصریح کرد: برای مثال ایده من این است که تولید ماهیان پرورشی در قفس می‌تواند کمک بزرگی برای تولید ماهی بیش از آنچه که هست در استان باشد.

گوهرگانی بهتر مدیران را کسانی دانست که همواره به فکر کارهای جدید و نو باشند و بر همین اساس از مدیران شیلات و زیرمجموعه خود در این حوزه خواست تا با اجرای طرح‌های مختلف کهگیلویه و بویراحمد را در تولید ماهی سرآمد دیگر استان‌ها کنند.

وی یکی دیگر از کارهای خوب را مربوط به همکاری سازمان‌های بزرگ اقتصادی کشور از جمله بنیاد مستضعفان و بنیاد کوثر با استان برای ایجاد واحدهای بزرگ کشاورزی از جمله در حوزه شیلات دانست و گفت: طرح پرورش ماهی یک‌هزار و 100 تنی در حوزه پشته زیلایی از این دست اقدامات سازنده به شمار می‌رود.
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید