شناسایی 67 مورد آلودگی محیط زیستی در مازندران

دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۶ بازدید

شناسایی 67 مورد آلودگی محیط زیستی در مازندران
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران گفت: در مهر ماه امسال 67 مورد آلودگی محیط زیستی در استان شناسایی شد
مسلم آهنگری امروز گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست مازندران طی مهر ماه امسال 12 قبضه سلاح غیرمجاز و 86 قبضه سلاح مجاز کشف و ضبط شد.
وی تعداد متخلفان محیط زیست در مهر ماه امسال در مازندران را 103 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد بیش از 90 نفر متخلف و پرونده بقیه در حال بررسی است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران تعداد شکار غیرمجاز پستانداران در مهر ماه امسال را 19 مورد برشمرد و یادآور شد: با توجه به افزایش مهاجرت پرندگان مهاجر به مازندران در مهر ماه امسال میزان شکار غیرمجاز پرنده 76 مورد بوده‌ است.

وی با اشاره به صید غیرمجاز 36 قطعه آبزیان، افزود: همچنین 30 پرنده نیز به صورت زنده از شکارچیان متخلف کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه در مهرماه امسال 74 شکارچی قبل از آغاز شکار اقدام به شکار در عرصه‌های شکار ممنوع می‎کردند که دستگیر شدند، بیان‌ داشت: همچنین در مهر ماه امسال 67 مورد آلودگی محیط زیست از جمله فاضلاب خانگی، صنعتی، کارگاه شن و ماسه، محل دفن زباله و از این قبیل شناسایی شد که پس از بررسی موضوع و صدور اخطاریه برخی رفع آلودگی و پرونده برخی دیگر در محاکم قضایی درحال پیگیری است.

آهنگری با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط ‌زیست بر عهده تک‌تک افراد جامعه است،گفت: انتظار ما این است مردم همکاری بیشتری با محیط ‌زیست داشته ‌باشند چرا که محیط زیست متعلق به همه مردم است در صورت بروز این تخلفات نسل گونه‌های نایاب منقرض می‌شود
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید