ایران در لیست "الف" صادرکنندگان ماهی و میگو و خاویار به اروپا قرار گرفت

پنج‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۳۸ بازدید

ایران در لیست "الف" صادرکنندگان ماهی و میگو و خاویار به اروپا قرار گرفت
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ایران در لیست "الف" صادرکنندگان ماهی و میگو و خاویار به اروپا قرار گرفت.
مهدی خلج صبح پنجشنبه در بازدید از مزارع پرورش میگوی استان بوشهر اظهار داشت: ایران اسلامی در زمینه پرورش میگو دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که استان بوشهر بخش زیادی از میگوی کشور را تولید می‌کند.
وی اضافه کرد: سازمان دامپزشکی تنها نهاد دارای صلاحیت برای تعیین استاندارد بودن آبزیان به منظور صادرات است و تعیین کننده استاندارد بودن محصولات صادراتی است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به کیفیت بالای محصولات شیلات ایران برای صادرات، خاطرنشان ساخت: ایران در لیست "الف" صادرکنندگان ماهی و میگو و خاویار به اروپا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیار زیادی را به منظور پایش و نظارت بر عوامل بیماری‌زا داشته‌ایم و توانسته‌ایم با نظارت مستمر به خوبی این بیماری‌ها را کنترل کنیم.

خلج تاکید کرد: در مجموع هفت نوع بیماری ویروسی در سایت‌های پرورش میگو ایجاد خطر می‌کند که بحمدالله با تلاش‌های صورت گرفته، در سال جاری هیچ یک از این بیماری‌ها نتوانسته‌ است تاثیرگذار باشد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: به منظور تولید محصولات با کیفیت و به دور از بیماری، کارهای بسیار خوبی را در دست اجرا داریم.
منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاه خود را بیان کنید