فعالیت ۴۴۰۰ فروند شناور صیادی در استان هرمزگان

چهار‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۱ بازدید

فعالیت ۴۴۰۰ فروند شناور صیادی در استان هرمزگان
مدیرکل شیلات استان هرمزگان با بیان اینکه این استان در تولید میگوی پرورشی نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش تولید دارد، گفت: ۴۴۰۰ فروند شناور صیادی و ۲۲ بندر صیادی در استان هرمزگان وجود دارد.
مراسم اختتامیه شانزدهمین همایش صنایع دریایی هم‌اکنون در بندرعباس در حال برگزاری است.
در این مراسم، مدیرکل شیلات استان هرمزگان با بیان اینکه فعالیت شیلاتی در استان هرمزگان گسترده و متنوع است بیان کرد: ظرفیت شیلات استان هرمزگان بسیار بالا است، بیشترین رقم صید در کشور را داریم و 36 درصد صید در استان هرمزگان انجام می‌شود
محبی ادامه داد: 4400 فروند شناور صیادی داریم که از همه استان‌ها بیشتر است، ضمن آنکه 30 هزار نفر در بخش صید و صیادی در 22 بندر صیادی استان هرمزگان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل شیلات استان هرمزگان افزود: در این استان 74 تعاونی صیادی داریم، ضمن آنکه 188 هزار تن انواع آبزیان در استان هرمزگان صید می‌شوند.

محبی یادآور شد: ذخایر آبزی استان هرمزگان دست نخورده بوده و چند سالی است که بهره‌برداری شده است؛ در صید و صیادی، استان هرمزگان دسترسی به خلیج فارس و دریای عمان دارد که این موضوع ظرفیت صید و صیادی استان را ارتقاء داده است.

محبی اظهار داشت: تولید میگوی پرورشی امسال در استان هرمزگان به 4700 تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 3200 تن بوده است، 70 درصد افزایش تولید داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه امکان توسعه پرورش ماهی در قفس در این استان فراهم شده است، اظهار داشت: 90 درصد ظرفیت این نوع تولید ماهی در استان هرمزگان است.

مدیرکل شیلات استان هرمزگان یادآور شد: 13 کارگاه موجود تکثیر میگو در استان هرمزگان در حال ارتقاء است.
منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید