چهار پروژه پرورش ماهی در قفس در مازندران اجرا شد

چهار‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۳ بازدید

چهار پروژه پرورش ماهی در قفس در مازندران اجرا شد
خبرنگار مهر، حسن حبیب نژاد بعد از ظهر سه شنبه در جمع آبزی پروران غرب استان با عنوان اینکه پرورش ماهی در قفس با مسائل زیست محیطی همخوانی دارد، بیان داشت: در حال حاضر 20 متقاضی طرح پرورش ماهی در قفس در استان وجود دارد.
وی اظهار داشت: سواحل دریای خزر بویژه در مناطق غربی استان موقعیت مناسبی برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس دارند و باید به توسعه این طرح بپردازیم.
وی عنوان کرد: اگر از هر مترمکعب 20 کیلو ماهی برداشت شود، در هر دوره مقادیری قابل توجه ماهی تولید خواهد شد و اجرای این طرح از رشد بیماریهای انگلی و قارچی جلوگیری می کند.
حبیب نژاد بیان داشت: با اجرای طرح پرورش ماهیان در قفس علاوه بر حفاظت مسائل زیست محطی از فشار بر ذخایر دریا نیز جلوگیری خواهد شد و در استان شرایط برای توسعه اینگونه طرح ها مهیاست.
مدیرکل شیلات مازندران یادآورشد: ایجاد اشتغال پایدار و افزایش تولید از دیگر مزایای آبزی پروری در قفس است و می توان به این طریق در توسعه اشتغال گامهایی برداشت.
وی یادآورشد: شیلات برای حمایت از طرح پرورش ماهی در قفس آمادگی کامل دارد و از طرح های مورد نظر با صدور مجوزهای لازم حمایت خواهد کرد و این امر سبب ایجاد فرصتهای شغلی برای فارغ التحصیلان جویای کار می شود

دیدگاه خود را بیان کنید