بیمه محصولات کشاورزی توسعه یابد

چهار‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۰ بازدید


خبرنگار مهر، مرتضی مس شناس ظهر سه شنبه در نشست مدیران جهاد کشاورزی استان، فرهنگ سازی برای توسعه و ترویج بیمه محصولات کشاورزی را لازم دانست و گفت: هر سال خطرات مختلفی مانند، طوفان، سیل، زلزله و ... محصولات کشاورزی را تهدید می کند.
وی اظهار اشت: ترویج بیمه کشاورزی می تواند در تامین خسارتهای وارده به بخش کشاورزی تاثیر بسزایی داشته باشد.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران بر تغذیه گیاهی، مدیریت زراعی, عملیات خاک ورزی، تناوب زراعی، ضد عفونی و مبارزه شیمیایی برای کنترل بیماری سپتوریوز گندم و جو در زمین های کشاورزی تاکید کرد.
محمد اخوان، تغذیه گیاهی و استفاده از کودهای شیمیایی جهت تغذیه گیاه براساس آزمون خاک و نیاز گیاه به طوری که کودهای ازته، فسفاته و پتاسه در هنگام کاشت و رشد اولیه گیاهچه در خاک استفاده شود.
وی اظهار داشت: مدیریت زراعی و کاشت گندم به صورت ردیفی، اجرای عملیات خاکورزی، ضدعفونی بذو و ... از جمله راههای کنترل بیماری سپتوریوز گندم و جو برشمرد.
مهدی خلیلی سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از پرداخت بیش از 69 میلیارد و 373 میلیون ریال غرامت به زیر بخش های دام، طیور و آبزیان به بهره برداران این بخش ها در سال زراعی 92 - 91 تا پایان شهریور ماه سالجاری در استان از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی بانک کشاورزی خبر داد

دیدگاه خود را بیان کنید