مشکلات سایت های پرورش میگوی گناوه حل شود

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۹ بازدید


ایرنا- رییس شیلات گناوه گفت: سایت های پرورش میگوی دراین شهرستان مشکلات زیرساختی دارند که باید برطرف شود
ابراهیمی در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: دسترسی نداشتن به شبکه برق سراسری، تعمیر و مرمت جاده های دسترسی و لایروبی کانال اصلی آبرسانی از مهم ترین مشکلات موجود مزارع پرورش میگوی در بندرریگ، رودشور و حله این شهرستان است.

وی اظهارکرد: سایت پرورش میگوی بندرریگ برق دار شده اما سایت های رودشور و حله از سوخت گازوئیل استفاده می کنند.

ابراهیمی گفت: با وجود این که جاده دسترسی این سایت ها ازسوی شیلات انجام شده نیاز به مرمت و تعمیر دارند.

رییس شیلات گناوه افزود: صاحبان سایت های پرورش میگوی بندرریگ به صورت داوطلبانه برای لایروبی کانال های آبرسان اقداماتی انجام داده اند.

ابراهیمی بیان کرد: شیلات، پیگیری های فراوانی برای اجرا و تخصیص اعتبار چندین طرح در این سایت ها انجام داده که امیدواریم هرچه زودتر محقق شود.

وی گفت: مزارع پرورش میگوی این شهرستان از فعال ترین مزارع درکشور است که می طلبد مسوولان ذی ربط برای حل این مشکلات برنامه ریزی و اقدام کنند.

رییس شیلات گناوه بیان کرد: با وجود این مشکلات میزان تولید و برداشت میگوی پرورشی امسال از استخرهای این شهرستان در مقایسه با سال گذشته 14.5 درصد افزایش یافت.

وی افزود: در فصل پرورش امسال سه هزار و 569 تن میگو از سطح یکهزار و69 هکتار سایت های پرورشی دراین شهرستان تولید و استحصال شد.

ابراهیمی یادآورشد: پارسال سه هزار و 119 تن میگو ازسایت های پرورشی این شهرستان تولید شده بود.

وی اضافه کرد: عمده میگوهای استحصال شده به کشورهای آسیایی ازجمله مالزی، تایلند و سنگاپور صادر و بخشی دیگری مصرف داخلی می شود.

وی یادآورشد: همه ساله در اوایل خرداد ذخیره سازی بچه میگو در سایت های پرورشی در این شهرستان آغاز و از اواسط مهر کار برداشت انجام و تا نیمه آذر ادامه می یابد.

در شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر سه سایت پرورش میگو شامل ریگ، رودشور و حله فعال هستند

دیدگاه خود را بیان کنید