200 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه موج شکن تیس چابهار اختصاص یافت

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۶ بازدید


پاکزاد ˈ در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان اعتبار بر اساس تفاهم نامه امضا شده میان سازمان منطقه آزاد و اداره کل شیلات چابهار به نسبت مساوی 50 درصد اختصاص و هزینه خواهد شد.

به گفته وی، برخورداری از امکانات، تجهیزات و امتیازات منطقه آزاد چابهار یکی از خواسته های به حق مردم روستای تیس واقع در محدوده منطقه آزاد است که با امضای این تفاهم نامه مشترک که از حمایت استاندار سیستان و بلوچستان و مشاور عالی رییس جمهوری نیز برخوردار است بسیاری از خواسته های مردم منطقه فراتر از حد انتظار تحقق خواهد یافت.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اسکله صیادی تیس در محدوده اراضی منطقه آزاد واقع شده است اداره کل شیلات از نظر قانونی امکان اختصاص اعتبار برای لایروبی و سرمایه گذاری در این اسکله را نداشت و به همینن دلیل اسکله صیادی تیس در حال تخریب بود که با توجه به امضای تفاهم نامه جدید از این پس مشکلی برای صرف هزینه از سوی منطقه آزاد و شیلات وجود نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: با ایجاد اسکله دو منظوره جدید و مدرن و متناسب با استانداردهای بین المللی در محل اسکله فعلی تیس ظرفیت های گردشگری منطقه آزاد چابهار نیز برای گردشگران و مسافران توسعه می یابد.

پاکزاد بیان کرد: براساس این تفاهم نامه 100 میلیارد ریال اعتبار ازسوی استانداری سیستان و بلوچستان به نمایندگی از شیلات تامین خواهد شد.

به گفته وی، این تفاهم نامه همکاری به منظور استفاده بهینه از ظرفیت ها و توانمندیهای منطقه آزاد و شیلات چابهار با هدف هم افزایی در توسعه بیش از پیش منطقه و نیل به خودکفایی ملی منعقد شده است.

وی گفت: استفاده از توان و ظرفیت شیلات و منطقه آزاد در زمینه راه اندازی پایانه صادراتی آبزیان برای صادرات و واردات فرآورده ها و نهاده های شیلاتی مورد نیاز بخش آبزی پروری، صید و صیادی و صنایع وابسته از مهمترین بندهای این تفاهم نامه همکاری است.

مشاور مدیرعامل منطقه آزاد چابهار خاطر نشان کرد: استفاده از توان و ظرفیت های شیلات و منطقه آزاد برای فعال کردن صنایع فرآوری آبزیان از جمله فعال سازی یک واحد کارخانه کامل و مجهز با رعایت استانداردهای بین المللی تولید انواع کنسرو و فرآورده های نوین شیلاتی و استفاده حداکثری از ظرفیت سردخانه چهار هزارو 100 تنی سازمان منطقه آزاد برای رفع نیاز جوامع شیلاتی از دیگر مفاد این تفاهم نامه همکاری بین شیلات و منطقه آزاد چابهار است

دیدگاه خود را بیان کنید