چهار طرح شیلاتی در شهرستان تالش به بهره برداری رسید

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۴ بازدید

چهار طرح شیلاتی در شهرستان تالش به بهره برداری رسید
سلطانی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا بیان کرد : چهار طرح شیلاتی در بخش پرورش ماهی قزل آلا با آب چاه کشاورزی با اعتباری حدود سه میلیارد و 686 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی طرح توسعه بخش کشاورزی و کمک های فنی اعتباری در شهرستان تالش به بهره برداری رسید .

وی افزود: این طرح ها در چهار روستای بالده ، حیان ، کوهه کری و تکی تازه آباد بخش مرکزی شهرستان تالش به بهره برداری رسیده است .

رییس اداره شیلات تالش اضافه کرد : با افتتاح این طرحها ، برای تعداد هفت نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده و بر میزان تولید گوشت ماهی قزل الا در شهرستان تالش مقدار 40 تن افزوده شده است .

وی افزود : عملیات احداث این پروژه ها از سال گذشته آغاز شده و در کمترین مدت زمان ممکن به مرحله بهره برداری رسیده است .

به گفته سلطانی شهرستان تالش با تولید حدود 900 تن ماهی قزل آلا در 74 مزرعه سردابی ، در استان گیلان رتبه نخست را دارد .

وی گفت : با توجه به رشد روزافزون جمعیت در کشورهای در حال توسعه و لزوم تامین پروتئین سالم و بهداشتی مورد نیاز مردم ، بدون شک منابع غذایی کشورمان پاسخگوی نیازها نخواهد بود و باید به فکر منابع جدید به ویژه منابع پروتئینی جدید باشیم .

سلطانی اضافه کرد : یکی از راههای تامین پروتئین تولید آبزیان پرورشی است و در مناطقی مانند گیلان و به خصوص شهرستان تالش که از شرایط اقلیمی ، آب های زیر زمینی و چشمه های مناسبی برخوردار است می توان با بهره گیری اصولی و علمی از منابع موجود اقدام به پرورش ماهیان سردابی از جمله ماهی قزل آلا کرد .

مسوول اداره شیلات تالش با بیان اهمیت بخش شیلات در تامین گوشت سفید و پروتئین مورد نیاز منطقه افزود : تالش رتبه نخست کشور در تولید ماهیان خاویاری را با دارا بودن دو مزرعه خاویاری فعال با ماهی زنده موجود به وزن 132 تن گوشت ماهیان خاویاری در سال را کسب کرده است

دیدگاه خود را بیان کنید