افتتاح 4 استخر پرورش ماهی در قم

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۰ بازدید

افتتاح 4 استخر پرورش ماهی در قم
طاهری با بیان اینکه ماهی قزل‌آلا از معروف‌ترین ماهیان سردآبی است، گفت: سازمان جهادکشاورزی به مناسبت ایام دهه فجر افتتاح چهار استخر دو منظوره کشاورزی و پرورش ماهیان سردآبی را خواهد داشت.
وی گفت: ماهی قزل‌آلا به دلیل توجیه اقتصادی، سهولت پرورش و مقاوم بودن نسبت به شوری آب از گونه‌های پرطرفدار برای پرورش ماهی در استان قم است.
مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان قم گفت: در دهستان حسین میش‌مست روستای جنت‌آباد یک استخر دو منظوره با اعتبار یک میلیارد و 950 میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است.
وی در مجموع اعتبارات استانی این طرح را 300 میلیون ریال، تسهیلات بانکی را یک میلیارد و 500 میلیون ریال و آورده متقاضی را 150 میلیون ریال اعلام کرد.
طاهری با بیان اینکه مساحت استخر هزار و 400 متر مکعب است ظرفیت تولید آن را 20 تن در سال اعلام کرد.
مدیر امور شیلات و آبزیان جهادکشاورزی استان قم گفت: در دهستان جنت‌آباد استخر پرورش ماهی دیگری نیز به همت سازمان جهادکشاورزی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد که با مساحت یک هزار و 400 متر مربع دارای ظرفیت تولید 20 تن در سال است.
وی در ادامه گفت: این استخر با اعتبار یک میلیارد و 950 میلیون ریال شامل 300 میلیون ریال اعتبارات استانی، یک میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات بانکی و 150 میلیون ریال آورده متقاضی است که به بهره‌برداری می‌رسد.
طاهری گفت: در مجموع 60 خانوار از افتتاح استخرهای دو منظوره در روستای جنت‌آباد بهره‌مند می‌شوند.
مدیر امور شیلات و آبزیان جهادکشاورزی استان قم افتتاح استخرهای دو منظوره کشاورزی پرورش ماهیان سردآبی در روستای حاجی‌آباد را از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی به مناسبت دهه فجر دانست.
وی با بیان اینکه با افتتاح استخرهای دو منظوره روستای حاجی‌آباد 40 خانوار بهره‌مند می‌شوند، گفت: مجموع اعتبار افتتاح یکی از این استخرها یک میلیارد و 477 میلیون ریال است.
مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان قم افزود: مجموع اعتبارات این استخر شامل 200 میلیون ریال اعتبار استانی، یک میلیارد و 162 میلیون ریال تسهیلات بانکی و 115 میلیون ریال آورده متقاضی است.
طاهری گفت: استخر ذخیره آب دو منظوره پرورش ماهیان سردابی روستای حاجی‌آباد یک هزار و 400 متر مربع مساحت دارد و ظرفیت تولید آن 10 تن در سال است.
وی با اشاره به دومین استخر دو منظوره روستای حاجی‌آباد گفت: این استخر با هزینه 2 میلیارد و 500 میلیون ریال ساخته شده است.
مدیر امور شیلات و آبزیان جهادکشاورزی استان قم در ادامه گفت: مجموع اعتبارات این استخر شامل 300 میلیون ریال اعتبار استانی، 2 میلیارد ریال تسهیلات بانکی و 200 میلیون ریال آورده متقاضی است.
طاهری در ادامه بیان کرد: مساحت این استخر هزار و 400 متر مربع با ظرفیت تولید 15 تن در سال است
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید