بهره برداری هفت طرح شیلات استان گلستان

دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۵ بازدید

بهره برداری هفت طرح شیلات استان گلستان
مدیرکل شیلات گلستان گفت: پروژه پرورش میگو در شهرستان گمیشان، مزرعه پرورش ماهی سردآبی در کردکوی و تکمیل مزرعه پرورش ماهی گرم آبی در بندرگز از طرح های افتتاح شده شیلات در غرب استان است.

علی اکبر پاسندی افزود: این طرح ها با اعتبار هشت میلیارد و 989 میلیون ریال به بهره برداری رسیده و با افتتاح آن 98 تن به ظرفیت تولید استان افزوده شده است.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح ها در این مناطق، برای 33 نفر از شهروندان نیز به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

وی گفت: ساختمان اداری شیلات بندرترکمن نیز با هدف رسیدگی هر چه بهتر به آبزی پروران، صیادان و ساحل نشینان استان افتتاح شد.

وی در ادامه گفت: با توجه به این که این اداره سه شهرستان بندرگز، کردکوی و بندرترکمن را برای توسعه آبزی پروری تحت پوشش قرار می دهد و بندرترکمن به لحاظ قرار گرفتن سواحل دریا و خلیج گرگان به عنوان توسعه ماهیان خاویاری از اهداف برنامه ریزی شده شیلات در این شهرستان است، افتتاح این اداره می تواند در تسریع حل مشکلات آن ها مؤثر واقع شود.

پاسندی افزود: در بخش صید و صیادی نیز 21 تعاونی صید پره در حوزه شهرستان های گمیشان، بندرترکمن و بندرگز در دریا استقرار دارند.

وی هم چنین از افتتاح سه طرح آبزی پروری در شهرستان گنبدکاووس خبر داد و افزود: پروژه پرورش ماهی سردآبی در قفس در سد گلستان یکی از طرح های افتتاح شده است که با هزینه چهار میلیارد و 760 میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: تکمیل و تجهیز دو مزرعه پرورش ماهی گرم آبی با اعتبار پنج میلیارد و 992 میلیون ریال از دیگر طرح های افتتاح شده شیلات در شهرستان گنبدکاووس در این ایام مبارک است.

مدیرکل شیلات گلستان خاطرنشان کرد: با افتتاح این طرح ها 205 تن به ظرفیت آبزی پروری استان افزوده می شود و برای 39 نفر در شهر گنبدکاووس به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی می شود
منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید