دو پروژه پرورش ماهیان سردآبی در شفت به بهره برداری رسید

سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

دو پروژه پرورش ماهیان سردآبی در شفت به بهره برداری رسید
همزمان با دهمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر، دو پروژه پرورش ماهیان سردآبی در روستاهای نصیرمحله و سفید مزگی شهرستان شفت به بهره برداری رسید
فرماندار شفت در حاشیه بهره برداری از مجتمع تولید ماهیان سردآبی روستای ˈنصیرمحلهˈ این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: دولت از طرح هایی که منجر به تولید و ایجاد اشتغال پایدار در جامعه شود حمایت ویژه می کند.

ˈجواد شفیعی ثابتˈ افزود: توجه ویژه دولت و همه مسوولان نظام در جهت رفع معضل بیکاری در جامعه است و افتتاح چنین پروژه هایی میزان درصد بیکاری را کاهش می دهد.

وی اضافه کرد: توسعه آبزی پروری و افزایش تولید آبزیان از طرح های مورد تاکید و حمایت دولت است که در شهرستان شفت روند روبه رشد بسیار مناسبی دارد.

رییس اداره شیلات شهرستان های فومن و شفت نیز در خصوص دو پروژه پرورش ماهیان سردآبی در شفت گفت: با بهره برداری از پروژه های پرورشی ماهیان سردآبی در روستاهای سفید مزگی و نصیر محله شفت با ظرفیت هر مرزعه 10 تن تولید در سال، ظرفیت تولید ماهیان سردآبی در این شهرستان به 80 تن در سال افزایش می یابد.

ˈسینا خدابندهˈ در این گفت و گو با بیان اینکه در زمان حاضر هفت مزرعه تولید ماهیان سرد آبی در شهرستان شفت فعالیت دارند، افزود: برای افتتاح این دو پروژه که در بخش خصوصی است مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: با راه اندازی این پروژه ها، برای 9 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک شفت به یکی از مناطق پرورش و تولید ماهی در استان گیلان تبدیل می شود،اظهار کرد: با تکمیل مجموعه پرورش ماهیان خاویاری در این شهرستن که ظرفیت دو تن خاویار و 65 تن گوشت در سال را خواهد داشت،این امر محقق می شود.

رییس اداره شیلات فومن و شفت ادامه داد: توجه ویژه دولت و مجموعه شیلات کشور در زمینه پرورش ماهیان سرد آبی و گرم آبی با ارائه تسهیلات به مردم و تشویق و ترغیب علاقه مندان به این بخش ، موجب شده میزان تولید فرآورده های گوشتی در این بخش درآمدزا به میزان چشمگیری افزایش یابد.

خدابنده یادآور شد: هم اکنون مجموع تولید ماهی سردآبی و گرم آبی در شهرستان شفت به ظرفیت چهار هزار و 500 تن در سال است.

به گزارش ایرنا، در آیین بهره برداری از این دو پروژه پرورش ماهیان سردآبی، امام جمعه، جمعی از مسوولان و مدیران ادارات و نهادها و مردم مناطق یاد شده شرکت داشتند.

شهرستان شفت در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید