رشد 35 درصدی تولید میگوی پرورشی در دیلم

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۱ بازدید

رشد 35 درصدی تولید میگوی پرورشی در دیلم
اسماعیل کاظمی در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی در دیلم به رشد 35 درصدی امسال تولید میگو در دیلم اشاره کرد و اظهار داشت: نه تنها در زمینه تولید میگو که در زمینه کیفیت میگو هم شاهد رشد خوبی بودیم و میگوی 26 گرمی که در هیچ کجای استان وجود ندارد امسال در این شهرستان داشتیم.
فرماندار دیلم افزود: با وضعیت بسیار مناسبی که برای پرورش میگو در شهرستان وجود دارد و با این کیفیت، سرمایه‌گذارانی هستند که معادل آن چیزی که الان ما پرورش میگو داریم دوباره متقاضی آماده‌سازی هستند.
وی با اشاره به اینکه شروع کار پرورش میگو در شهرستان می‌تواند فرصت بسیار مناسبی را ایجاد کند، خاطرنشان کرد: دقیقاً معادل آن چیزی که تا حالا کار شده سرمایه‌گذار آمده و با هزینه خودش هم زیرساخت‌ها و هم حوضچه‌ها را آماده می‌کند.
فرماندار دیلم گفت: در جاهای دیگر کمترین اتفاق افتاده و بیشتر زیرساخت‌ها را دولت آماده می‌کند و سرمایه‌گذاران به خاطر سودآوری این صنعت خودشان دارند زیرساخت‌ها را آماده می‌کنند.
کاظمی گفت: در این شهر بیشتر گرایش‌ها به سمت فعالیت‌‎های تجارت و بازرگانی است که با تمهید و تسهیل شرایط قانونی برای صادرات و واردات و ایجاد زیرساخت‌های گمرکی و بندری و اسکله‌ها بتوانیم شرایط خوبی را در شهرستان فراهم کنیم.
فرماندار دیلم گفت: بحث راه گناوه به دیلم از مطالبات جدی مردم است که به دلیل نامناسب بودن جاده شاهد تصادفاتی در این محور هستیم که با پیگیری‌های صورت گرفته شاهد تعریض این مسیر و اتصال آن به بزرگراه دیلم بوشهر باشیم.
وی افزود: اصلاح مسیر دیلم به بهبهان و راه گره به امام حسن نیز از دیگر مطالبات مردم این منطقه است.
فرماندار دیلم به بخش آبخیزداری اشاره کرد و بیان کرد: احداث سدبند دره امیری طرح مطالعاتی آماده دارد و اگر بتوانیم آن را به اجرا برسانیم باز هم در رونق کشاورزی و بهبود شرایط اقتصادی برای روستاهای آن منطقه کمک می‌کند و خسارات سیل را در موقع سیلاب و بارندگی کاهش می‌دهد.
کاظمی افزود: بحث اجرای آمایش سرزمین را برای اجرا شدن پیگیری خواهیم کرد.
وی گفت: افزایش سقف اعتبارات و افزایش سقف تخصیصی که به شهرستان داده می‌شود از مطالبات جدی ماست که اگر فراهم شود می‌توانیم با پروژه‌هایی که تعریف شده شاهد رونق شهرستان دیلم باشیم
منبع : خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید