ارتقای پژوهشکده آرتمیا و آبزیان دانشگاه ارومیه

سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۴۳ بازدید


رحیم حب‌نقی ظهر امروز در آیین گشایش نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین و نجات دریاچه ارومیه که در سالن چمران دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: دریاچه ارومیه میراث تاریخی با میلیون‌ها سال قدمت در حال خشک شدن است.
وی ادامه داد: به عقیده کارشناسان اگر چنین فاجعه‌ای برای دریاچه ارومیه رقم بخورد اثرات مخرب و ویرانگری برای میلیون‌ها نفر ساکنان اطراف زیست بوم دریاچه و بلکه مناطق وسیع‌تر به جا خواهد گذاشت.
حب‌نقی با بیان اینکه همه در مقابل این فاجعه مسئول هستیم، تصریح کرد: با توجه به همت دولت تدبیر و امید برای نجات دریاچه ارومیه، نخستین مصوبه دولت برای نجات دریاچه ارومیه تصویب شده و به دستور رئیس‌جمهور؛ کارگروه ویژه‌ای برای نجات دریاچه تشکیل شده است.
وی ابراز داشت: دانشگاه ارومیه در کنار دریاچه ارومیه مسئولیت خطیری در زمینه‌های پژوهشی و علمی مرتبط با دریاچه داشته و دارد ولی در این مورد به وظیفه منطقه‌ای خود در قبال دریاچه ارومیه به خوبی عمل نکرده که امید است از این به بعد این امر محقق شود.
حب‌نقی اعلام کرد: اخیرا با اخذ موافقت، پژوهشکده آرتمیا و آبزیان دانشگاه ارومیه برای درگیر کار کردن همه صاحبنظران و متخصصان در زمینه‌های آب، معدن، شیمی، زمین‌شناسی، محیط‌ زیست و بیولوژی و ... به پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه ارتقا پیدا کرده است.
وی افزود: این پژوهشکده وظیفه دارد تمام پژوهش‌ها و فعالیت‌های مرتبط با دریاچه ارومیه در داخل و خارج دانشگاه راساماندهی کند.
سرپرست دانشگاه ارومیه تاکید کرد: در حال حاضر دانشگاه ارومیه به دریاچه ارومیه به عنوان ظرفیت منطقه‌ای پایان‌ناپذیر و یک ثروت خدادادی نگاه می‌کند و در نظر دارد بسیاری از فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی خود را با این نعمت خداوندی مرتبط سازد و از این به بعد بودجه‌های پژوهشی داخل و خارج دانشگاه باید در این رابطه هزینه شود
منبع خبرگزاری فارس

دیدگاه خود را بیان کنید