حال "سراب نیلوفر" خوب است

پنج‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۳۵ بازدید

حال "سراب نیلوفر" خوب است
مهندس کاظم علیزاده، به تشریح آخرین وضعیت سراب نیلوفر کرمانشاه پرداخت و اظهارکرد: خوشبختانه بارندگی‌های امسال باعث شده مقدار مناسبی آب در این سراب جمع شود و می‌توان گفت سراب نیلوفر در حال حاضر وضعیت مناسبی دارد.

وی معتقد است، اگر اقدامی صورت نگیرد در فصل گرما و تابستان با کاهش بارندگی و افزایش برداشت آب برای مصارف کشاورزی باز هم سراب نیلوفر کم آب خواهد شد.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای نجات سراب نیلوفر از وضعیت بی آبی، افزود: قرار شده دستگاه‌های متولی برای سال آینده برنامه‌ریزی مناسبی برای حفظ آب این سراب داشته باشند.

علیزاده اظهارداشت: می‌توان با مدیریت صحیح منابع آب و برنامه‌ریزی مناسب، هم از آب برای کشاورزی استفاده کرد و هم مراقب منابع طبیعی بود.

وی سراب نیلوفر را یکی از زیباترین سراب‌های کشور دانست که به دلیل داشتن نیلوفرهای آبی و آب و هوای مناسب همه ساله گردشگران فراوانی از داخل و خارج استان از آن بازدید می‌کنند.

معاون محیط طبیعی و تنوع‌زیستی محیط زیست کرمانشاه در خصوص گونه‌های جانوری موجود در سراب نیلوفر کرمانشاه نیز تصریح‌کرد: در حال حاضر انواع گونه‌های ماهی از جمله ماهی آزاد و رودخانه‌ای در این سراب زندگی می‌کنند.

به گفته علیزاده درگذشته سگ آبی نیز در سراب نیلوفر کرمانشاه زندگی می‌کرد، اما به دلیل خشکسالی از بین رفته و اگر روند خشکسالی ادامه یابد سایر گونه‌ها نیز از بین می‌روند
منبع : باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید