315 تن انواع ماهی استخوانی در بندرکیاشهر صید شد

پنج‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲  ۰ نظر   ۵۷ بازدید

315 تن انواع ماهی استخوانی در بندرکیاشهر صید شد
رییس اداره شیلات آستانه اشرفیه از صید 315 تن انواع ماهیان خاویاری در بخش بندرکیاشهر این شهرستان خبر داد
حمیدرضا سلیمانی اظهار کرد: این میزان ماهی از آغاز فصل صید تاکنون توسط صیادان 11 شرکت تعاونی پره صیادی این منطقه گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از 900 نفر در این پره های صیادی فعالیت دارند، بیان کرد: ماهی سفید، کفال و انواع دیگر از ماهیان استخوانی از جمله ماهیان صید شده توسط صیادان بندرکیاشهر بوده است.

وی گفت: این میزان صید بیش از 48 میلیارد ریال ارزش اقتصادی به همراه داشته است.

سلیمانی در ادامه با بیان اینکه بندرکیاشهر دارای 37 کیلومتر سواحل دریایی است، یادآور شد: همچنین تاکنون بیش از یک تن از انواع ماهیان غضروفی توسط صیادان بندرکیاشهر صید شده است.

وی گفت: از این میزان ماهیان غضروفی حدود 200 کیلوگرم خاویار استحصال شده که بیش از یک میلیارد و 300 میلیون ریال ارزش اقتصادی دارد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی برای صیادان بندرکیاشهر نیز گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد سه دوره کلاس آموزشی از سوی اداره شیلات شهرستان برای صیادان شرکت های تعاونی پره صیادی بخش بندرکیاشهر برگزار شده است.

وی افزود: ارتقاء سطح توانائی اعضائ شرکت های تعاونی پره صیادی در خصوص قوانین کار و کارگری و همچنین آشنایی بیشتر این اعضاء با قوانین صید و صیادی و حفاظت از منابع دریائی از اهداف مهم برگزاری این دوره های آموزشی بوده است.

وی یادآور شد: بیش از 100 نفر از صیادان و اعضاء هیات مدیره شرکت های تعاونی پره صیادی نیز در این کلاس ها شرکت داشته اند.

بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه در شرق مرکز گیلان قرار دارد
منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی

دیدگاه خود را بیان کنید