وجود 482 مزرعه پرورش ماهی در زنجان

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳  ۰ نظر   ۴۱ بازدید

وجود 482 مزرعه پرورش ماهی در زنجان
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان هم اکنون در استان 482 مزرعه پرورش ماهی وجود دارد که از این تعداد ،4 مزرعه مربوط به مزرعه مداربسته تولید و پرورش ماهی است.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان آبزی پروری را یکی از اقتصادی‌ترین فعالیت‌‌های بخش کشاورزی دانست و افزود: آبزی پروری به دلیل تفاوت چشمگیر بین قیمت تمام شده محصول و قیمت فروش آن جزو سودآورترین فعالیت‌های بخش کشاورزی است
بورانی افزود :در حال حاضر در استان زنجان انواع ماهی های قزل آلا،کپور، ماهی خاویاری ،ماهی سفید دریایی خزر ،ماهی آزاد دریایی خزر،و بیش از 30 گونه انواع ماهیان زینتی تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان بعنوان استان مرجع در خصوص بهره برداری از مزارع مداربسته پرورش ماهی درکشور می باشد ادامه داد: علاوه بر فعالیت 4 مزرعه مداربسته تولید و پرورش ماهی در استان، روال اداری کار برای ارتقای تعداد این مزارع به 10 موردتوسط متقاضیان در حال انجام می باشد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان اضافه کرد:هدف کلی دریک سیستم مداربسته پرورش آبزیان ؛ استفاده مجدد از آب و افزایش تراکم ماهی دراستخرهای پرورشی با صرفه جوئی چشمگیردرمصرف آب است بطوریکه در این مزارع نیاز به آب تازه ورودی به یک درصد مزارع سنتی کاهش یافته و تولید در طول سال انجام می شود.

بورانی تصریح کرد:هنگامی که در سیستمهای مدارباز آب کافی با کیفیت مناسب ودمای ثابت دردسترس نبوده ویا فراهم نمودن آن از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشد ، استفاده از سیستمهای مداربسته ضروری است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه خود را بیان کنید